שיבושים קשים צפויים בחודש הבא בתנועת הרכבות ובמערך התחבורה בתל אביב ובגוש דן, בשל עבודות חפירת מנהרת הקו האדום של הרכבת הקלה.

בתוך כמה שבועות צפויה חברת נת"ע להתחיל את עבודות חפירת המנהרה מגלי גיל במתחם בורסת היהלומים ברמת גן – לכיוון מרכז תל אביב ולכיוון הנגדי של הקו – לאורך רחוב ז'בוטינסקי ברמת גן ובני ברק.
 
עבודות החפירה יהיו גם בעומק של כ-25 מטרים מתחת לנתיבי איילון, סמוך לתחנת תל אביב מרכז (סבידור). רכבת ישראל הודיעה שמשיקולי בטיחות, בעת ביצוע החפירות מתחת למסילות העוברות בנתיבי איילון, לא תהיה תנועת רכבות בין תחנות ההגנה ותל אביב מרכז. הפסקת תנועת הרכבות תביא לסגירת תחנת השלום, שלא ניתן יהיה להגיע ולצאת ממנה עם רכבות. סגירת תחנת השלום צפויה להימשך כמה ימים, עד שעבודות החפירה מתחת למסילות בנתיבי איילון יסתיימו.
 

בחברת נת"ע ציינו שעבודות חפירת המנהרות הוקדמו בכארבעה חודשים לעומת תכנית העבודה המקורית וזאת בשל התקדמות בהכנות לקראת תחילתן באמצעות המכונה הענקית לכריית מנהרות (TBM) שתופעל על ידי חברה סינית. בנת"ע הבהירו עוד שההחלטה על הפסקת תנועת הרכבות היא של רכבת ישראל.
 
מרכבת ישראל נמסר: "במהלך העבודות להקמת הרכבת הקלה תפעיל נת"ע מכונת ענק לכריית מנהרות בתוואי העובר מתחת למסילות רכבת ישראל. בעת החפירה תיתכן היחלשות של הקרקע מתחת למסילות ולכן תופסק תנועת הרכבות בין תחנות ההגנה לתל אביב מרכז".

 מכונת הכרייה אמורה לחפור מידי יום כעשרה מטרים

ברכבת ישראל הודיעו עוד שתנועת הרכבות תחודש רק לאחר שיושלם המעבר של מכונת ה-TMB ולאחר שרכבת ישראל תבצע עבודות לשיקום המסילות באותו אזור, ככל שתידרשנה.
 
"בימים אלו נעשית עבודה משותפת עם חברת נת"ע על מנת להבין מהו היקף העבודות והעיתוי המדויק", ציינו עוד ברכבת ישראל והבטיחו שבמקביל יפעלו ביחד עם משרד התחבורה להקטנת הפסקת תנועת הרכבות בלב תל אביב על תנועת הנוסעים. מכונת הכרייה אמורה לחפור מידי יום כעשרה מטרים את המנהרה שבמעמקי האדמה והצפי הוא לפחות לכמה ימים של עבודות מתחת למסילות הרכבת בנתיבי איילון, באזור הסמוך לתחנת תל אביב מרכז, דבר שיביא להפסקת תנועת הרכבות.
 
החשש הוא שהדבר יגרום לשיבושים קשים במערך התנועה בתל אביב, מכיוון שרבים יאלצו לעבור לנסיעה בכלי רכב פרטיים ומערך התחבורה הציבורית לא יעמוד בעומסים הכבדים הצפויים. אמנם יופעלו שאטלים ותוגבר תדירות האוטובוסים, אבל מניסיון העבר החשש הוא מפני עומסי תנועה כבדים ביותר באזור תל אביב וגוש דן, בעיקר בשעות הלחץ של הבוקר ואחה"צ.