גילויים חדשים בפרשת המתנות:"הארץ" פרסם היום (שלישי) כי מלבד משלוחי הסיגרים והשמפניות בעלות של מאות אלפי שקלים שסיפק המיליארדר ארנון מילצ'ן לבני הזוג נתניהו, המשטרה חוקרת כעת חשד לקבלת טובות הנאה נוספות מבעל ההון. עוד פורסם כי על פי אחד מידידיו, בעדותו במשטרה אמר מילצ'ן כי הדרישה לקבלת טובות הנאה מצד בני הזוג נתניהו גרמה לו לפחות בהזדמנות אחת לתחושת "גועל".


לפי המידע שהגיע לידי "הארץ", שרה נתניהו קיבלה ממילצ'ן תכשיט בשווי של כעשרת אלפים שקלים במתנה ליום הולדתה בשנה שעברה. התכשיט סופק לנתניהו לפי דרישתה, אולם איש העסקים היסס בתחילה בשל עלותו הגבוהה והרושם שעלול להיווצר מקנייתו לאשת ראש הממשלה. 
בשלב זה נכנס נתניהו לתמונה: ראש הממשלה הרגיע את מילצ'ן, ואמר לו שהוא בדק את הנושא וכי אין כל פגם אתי ברכישת התכשיט לרעייתו. "ככלל, נאמר למילצ'ן כי אין בעיה לקבל ממנו מתנות כיוון שבני הזוג מצוידים בחוות דעת משפטית", סיפר ל"הארץ" אחד ממקורביו של בעל ההון. בני הזוג נתניהו הכחישו מצדם באוזני מקורביהם את התיאור הזה וטענו שמדובר במתנת יום הולדת שגרתית בין חברים ותיקים. מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "כל פעולותיו נעשו באופן קפדני על פי החוק. טענותיכם הבלתי פוסקות נעדרות כל בסיס עובדתי ומשפטי ונועדו ליצור לחץ פסול על גורמי אכיפת החוק".

ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) נערכים לקראת סיום החקירה בשתי הפרשות העוסקות בראש הממשלה נתניהו. האחת, פרשה המכונה 1000 ועיקרה מתנות וטובות הנאה שקיבלו לכאורה ראש הממשלה ובני משפחתו ארנון מילצ'ן ואחרים, והפרשה השנייה המכונה 20000 ובמרכזה המו"ל של ידיעות אחרונות נוני מוזס וחוק ישראל היום.

על פי גורמים בכירים במשטרה, החקירה האמורה לא תימשך מעבר לשישה שבועות לכל היותר, וזאת בהתייחס כאמור לשתי הפרשות. במשטרה דוחים את הטענות שעלו בימים האחרונים לדבריהם ממניעים אינטרסנטים, ולפיהן החקירה אמורה להימשך עוד תקופה ארוכה.

עוד מציינים גורמים המעורים בפרטי החקירה כי התייחסותו של מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך לפני כשבועיים במסגרת תדריך עיתונאי לסיכום 2016 כלפי החקירה האמורה, ובה רמז כי התגבשה תשתית ראייתית כנגד נתניהו לביצוע עבירות שוחד וטוהר מידות, מקבלת משנה תוקף בימים אלו לנוכח התקדמות החקירה.