מחאת החרדים: 31 בני אדם נעצרו במהלך הפרות סדר במרכז ירושלים ובבית שמש, הכוללות גם חסימות צירים שנערכות היום (חמישי) במסגרת מחאה על מעצר חרדי תלמיד ישיבה אשר נחשב כעריק מהצבא. 22 מהעצורים נעצרו בהפגנות באזור רחוב בר אילן בירושלים ותשעה נוספים נעצרו בבית שמש.



מהמשטרה נמסר כי המפגינים לא נענו להוראות החוזרות ונשנות של המשטרה לפנות את הציר והמשיכו בהפרות הסדר תוך שהם חוסמים את הציר. במהלך פיזורם נעצרו חמישה מפירי סדר. עוד נמסר בהודעת המשטרה כי השוטרים ערוכים במקום וכי עקב הודעת מטה המאבק בנושא, צפויות חסימות נוספות באזור של צירי תנועה מרכזיים.



מאות אנשים חסמו צירים בירושלים. צילום: הערשי פרלמוטר - חדשות 24
מאות אנשים חסמו צירים בירושלים. צילום: הערשי פרלמוטר - חדשות 24



מתחילת גל המחאה נעצרו 67 מפגינים חרדים שהשתתפו בהפגנות האלימות, בהן נפצעו שלושה שוטרים. המשטרה ביקשה להדגיש הערב כי "לא תאפשר לאף גורם באשר הוא להפר את הסדר הציבורי ולסכן את שלומו ובטחונו של הציבור. המשטרה ערוכה ותגיב לכל נסיון להפרת הסדר בנחישות".





מטה המאבק החרדי נגד חוק הגיוס הודיע במהלך היום כי בכוונתו להגביר את פעולותיו במחאה על מעצר תלמיד הישיבה. באתר "חרדים 10" פורסם הבוקר כי פעילי 'הפלג הירושלמי' הקיצוני החרדי קיבלו הודעה קולית, בה נאמר כי בשל מעצרו של תלמיד ישיבת בריסק העצור בכלא בגין עריקות מצה"ל – בהוראתו של הגר"ש אוירבך, נקראים כולם לצאת להפגנות אלימות ברחבי הארץ, כדי ש"כל הגולה כמדורת אש", כלשונם. 

ההפגנות, שבפלג מגדירים אותן כ"מחאה אדירה ונוראה שכמוה לא נראתה עוד", החלו בשעה 16:00 כאמור באזור ירושלים. בהודעה הקולית שהתקבלה בנושא נאמר: "בעקבות חוצפתם ועזותם הנוראית של שלטונות הצבא להמשיך ולעכב את בן העליה גיבור החיל מאחורי סורג ובריח, נצא כולנו להגן בגופינו, למחאה אדירה ונוראה שכמוה לא נראתה עוד".

כתב אישום ראשון נגד צעיר שהשתתף במחאה

מוקדם יותר במהלך היום הגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית משפט השלום לנוער בעיר כתב אישום נגד נער בן 16, בגין חלקו בהפגנה - דרדור פח לכביש. בפרקליטות מציינים כי צפויים כתבי אישום נוספים. 
 
ההפגנות החלו במספר מוקדים בארץ בליל שלישי האחרון, במהלכן חסמו המפגנים כבישים, הפרו את הסדר הציבורי ואף תקפו שוטרים. מכתב האישום שהוגש היום עולה כי בשעה 23:00 התקהלו צעירים חרדים רבים ברחוב יחזקאל בירושלים, הפרו את הסדר הציבורי וקראו קריאות נגד גיוס לצה"ל. 

 
עוד נכתב כי הנאשם, ביחד עם חברו, אחזו פח, דרדרו אותו לכיוון מרכז נתיב התחבורה ברחוב יחזקאל, הפכו הפח על צדו ויצרו מכשול בדרך ציבורית. בנוסף, בעת מעצרו הנאשם ניסה להתחמק ממעצר והפריע לשוטרים במילוי תפקידם. הוא מואשם בביצוע עבירות של סיכון דרכים, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ועבירת התפרעות.