ארבעת הגברים שישבו ליד בריכת המלון נשאו את עיניהם למעלה. "תראי כמה יפים השמיים", אמרו, "ממה יש לפחד?". בבריכה הזו נמצא רסיס של אחת מארבע הרקטות שנורו אל העיר מכיוון סיני, אבל פחות מיממה אחר כך הם לא חשים פחד. ידיהם של פקידי הקבלה במלון היו עמוסות אתמול. עוד ועוד אורחים הגיעו לנפוש בסוף השבוע וליהנות משני האירועים שמתקיימים בעיר במקביל: פסטיבל נשים ופסטיבל הג'אז הוותיק, שמושך אליו אלפים.



ביטולים אין. "אפילו לא הספקנו לחשוש שאולי לא תהיה לנו עבודה", אומרת ריקי לכמן, נהגת מונית תושבת העיר. "כבר משבע בבוקר מטוסים נחתו פה. אני מדברת עם הנוסעים ואף אחד לא מפחד. זו אילת". "אם נתרגש ממה שאומרים לנו, לא נצא מהבית", אומרים קובי ועליזה דהן, שהגיעו מתל אביב בטיסת ארקיע. "לא חשבנו לרגע לבטל את החופשה. אם כבר, כיסי האוויר במטוס מפחידים יותר מהחשש שאיזה טיל ישוגר אל המטוס".



רסיס הרקטה שנפל בבריכת מלון בעיר
רסיס הרקטה שנפל בבריכת מלון בעיר




הטיילת מלאה, העסקים כרגיל



באילת יודעים שפעם בשנה־שנתיים יישמעו בעיר אזעקות. "קצת נלחצים", אומרת קרין אזולאי, שהוריה גרים בעיר, "אבל ההורים סיפרו שהירי לא שיבש להם את השגרה. נכון, דאע"ש קרובים, אבל הם משתדלים לא לחשוב על זה יותר מדי".



נהגת המונית לכמן אומרת שאילתים הם עם מיוחד, לא עושים עניין. "בסוכות הייתי בהלם מהכמויות של המשפחות שהגיעו עם הילדים והתינוקות למעבר הגבול בסיני", היא אומרת. "אנשים אמרו שלטרור כבר אין כבר כתובת, הוא מגיע לכל מקום וזה עניין של מזל. הם צודקים".



הטיילת מלאה, וגם החנויות. עסקים כרגיל. "יש כאן תחושה של שלווה", אומרת מעצבת אופנה מתל אביב, שהגיעה לפסטיבל הג'אז, "מזג אוויר מושלם ונוף משגע. אין סיכוי שהייתי מבטלת את החופשה בגלל כמה טילים".בתי המלון באילת עמוסים בסוף השבוע אף על פי שבעקבה ובטאבה הסמוכות המחירים הרבה יותר נמוכים. כנראה שלפחות בינתיים באילת עדיין מרגישים בטוח יותר.