חקירות נתניהו: מסתמן כי המשטרה תמליץ להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בפרשת המתנות (תיק 1000), כך פורסם אמש (שישי) בחדשות 2. לפי הדיווח, המשטרה תצטרך עוד כ-4-6 שבועות עד לגיבוש ההמלצה, כאשר בתקופה הזו נתניהו צפוי להיחקר שוב עוד לפחות פעם אחת. במשטרה מתלבטים אם להגיש המלצה לכתב אישום בסעיף מרמה והפרת אמונים בלבד או גם בסעיף שוחד.



עוד דווח כי ההמלצה תינתן בסיום חקירת התיק, זאת ללא קשר לחקירת הפרשות האחרות שתימשך לאחר מכן. במקביל פורסמה בחדשות 10 גרסתה של שרה נתניהו שמחזקת את קו ההגנה של רה"מ, לפיו הוא לא ידע על המתנות שקיבלה רעייתו ממילצ'ן ופאקר. "יש לי יחסים קרובים עם מילצ'ן, הוא קורא לי אחותי. ביבי באמת לא ידע על כך שהייתי מקבלת ממנו יין, זה בכלל לא היה במודעות שלו", טענה.




חשד לרצח באשדוד




נור ג'עאפרה, צעיר בן 26 שוהה בלתי חוקי (שב"ח) מתרקומיא, נדקר למוות בליל שישי סמוך לחוף הים "מי עמי" באשדוד. בשלב זה על פי הערכת המשטרה הרקע לאירוע פלילי. סמוך לשעה 12 וחצי בלילה התקבל דיווח על אירוע הדקירות סמוך לחוף, וכוחות מד"א שהגיעו למקום החלו בפינוי הצעיר לבית החוילם ברזילי באשקלון, תוך שהם מבצעים בו פעולות החייאה, ומותו נקבע בבית החולים ברזילי באשקלון.



זירת הרצח באשדוד. צילום: דוברות מד"א
זירת הרצח באשדוד. צילום: דוברות מד"א



פרמדיק מד"א חיים קראדי סיפר."כשהגענו למקום ראינו צעיר בשנות העשרים מוטל על הדשא כשהוא עם פצעי דקירה בגופו, הוא היה מחוסר הכרה. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, אך מצבו הקריטי התדרדר וביצענו פעולות החייאה שנמשכו במהלך כל הפינוי לבית החולים כשמצבו אנוש".




סוכל פיגוע דקירה



פלסטינית הגיעה היום אחר הצהריים לנקודת בידוק במערת המכפלה שבחברון ושלפה סכין לעבר הכח במקום. הכח ביצע לעברה נוהל מעצר חשוד ועצר אותה ללא פתיחה באש. המחבלת נלקחה לחקירה.



הסכין שנתפס בידי הכוח. צילום: דוברות המשטרה
הסכין שנתפס בידי הכוח. צילום: דוברות המשטרה




מרוסיה באהבה




ולדימיר פוטין שוקל להסגיר את אדוארד סנודן לארצות הברית כ"מתנה" לנשיא דונלד טראמפ - שכינה בעבר את המדליף "בוגד" וקרא להוצאתו להורג. זאת לפי דבריו של בכיר מודיעיני שניתח שורת דוחות רגישים שעסקו בדיונים פנימיים בממשל רוסיה שעסקו בהטבות הפוטנציאליות שתרוויח מוסקבה אם תעביר את סנודן בחזרה לארצות הברית, שם יועמד למשפט. כך דווח ב-NBC ניוז. מקור נוסף במודיעין אישר את הדיווח וטען שהשיחות מתקיימות החל מהשבעת הנשיא הנכנס.



עורך דינו של סנודן מסר ל-NBC כי הם אינם מודעים לתכניות כאלו. "לא קיבלנו איתותים על עסקה כזו, ואין לנו סיבה לדאגה כרגע". סנודן עצמו צייץ בטוויטר כי הדיווח מראה שמעולם לא עבד עם המודיעין הרוסי וכי לא ריגל. "אף מדינה לא תמסור מרגלים שלה, כי אז היתר ירגישיו שהם הבאים בתור", כתב.




סופ"ש בטבע



עשרות אלפי מטיילים ניצלו את מזג האוויר הנעים ופקדו השבת את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ, בהם נהנו משלל פעילויות לכבוד ט"ו בשבט. תנועה ערה במיוחד של מטיילים נרשמה בגן לאומי ירקון תל אפק, שם הוזמנו המבקרים לקחת חלק בהטמנת פקעות לכבוד חג האילנות וכן בגן לאומי בית גוברין, בו ערכה רשות הטבע והגנים צעדה מיוחדת לכל המשפחה בשבילי פריחה ססגונית.



פריחה בגן הלאומי בית גוברין. צילום: אייל מטרני, רשות הטבע והגנים
פריחה בגן הלאומי בית גוברין. צילום: אייל מטרני, רשות הטבע והגנים




מטיילים בצעדת חורשים. צילום: סיני פזקל, יערן קק"ל
מטיילים בצעדת חורשים. צילום: סיני פזקל, יערן קק"ל



אתרים בולטים נוספים של רשות הטבע והגנים בהם נרשמה תנועת מבקרים רבה היו שמורת גן לאומי קיסריה, שמורת טבע הבניאס וגן לאומי פארק הבשור (אשכול). יערני קק"ל דיווחו גם עשרות אלפים נהנו מפריחת עצי השקד ומרבדי הכלניות ברחבי הארץ.