מעצר של חרדי בן 25 מירושלים לפני כחודש על מעורבות בהפרות סדר ברחוב ראשי בעיר ירושלים, מול לשכת הגיוס של צהל, הוביל לחשיפה של תעשייה מאורגנת ושיטתית לקבלת מסמכים רפואיים, באמצעותם נמנע גיוס מצה"ל של עשרות מועמדים מהמגזר החרדי. כך הותר הבוקר (ראשון) לפרסום. לבד מאותו צעיר, נעצר בפרשה גם חשוד נוסף, תושב ירושלים בן 57. בחיפוש בביתו נתפס כסף מזומן בסכום של למעלה מ-100 אלף שקלים, אשר הוחבא בארונות הבית ובמקומות מסתור אחרים כשהוא מחולק לחבילות, ועל כל חבילה פרטים ושמות של אנשים אחרים. 

לפני כחודש כאמור עצרו שוטרי מרחב ציון שבמחוז ירושלים צעיר חרדי שהיה מעורב בהפרות הסדר בעיר באותם ימים מול לשכת הגיוס של צה"ל. במהלך חקירתו ולאחר חיפוש שנערך בביתו חשפו החוקרים מסמכים רפואיים החתומים על ידי רופאים פסיכיאטרים ואשר יועדו, כך עולה החשד, להצגה מול גורמי הצבא בדרך להשגת פטור משירות צבאי.
 
ככל שהתקדמה החקירה  נחשפו החוקרים למסכים ולראיות שגיבשו והעצימו את החשד לפיו מדובר בפעילות מאורגנת לכאורה ולפיה נהגו שני החשודים, הצעיר והחשוד הנוסף הדריכו מועמדים לגיוס חרדי כיצד לקבל פטור מהשירות הצבאי, כל זאת כאמור בתמורה לתשלום כספי והמצאת אישורים החשודים ככוזבים. מממצאי החקירה עולה כי החשודים, יחד אם אחרים איתרו מועמדים לגיוס לצה"ל שחיפשו לקבל פטור, ותמורת תשלום היו דואגים להם לפגישות עם פסיכיאטרים.
 
עוד לפני שהגיעו לאותה פגישה קיבלו אותם חרדים תדרוך והנחיות כיצד לנהוג מול הרופא הפסיכיאטר, ובסיומה של הפגישה קיבלו מאותו פסיכיאטר מסמך המעיד על בעיות נפשיות לכאורה בהם הם לוקים, מסמך שהוגש לשלטונות צה"ל ואשר הוביל להצגת הפטור מהשירות הצבאי.
 

במהלך החקירה גבו החוקים עדויות ממספר פסיכיאטרים, ומעצרם של שני החשודים הוארך בבית המשפט מספר פעמים, כאשר עם תום החקירה הם שוחררו בתנאים מגבילים על ידי ביהמ"ש.
 
חשוב להדגיש כי החקירה כולה לוותה בידי פרקליטות מחוז ירושלים. ניצב דורון בן אמו ראש אח"ה (אגף חקירות מודיעין) במרחב ציון מציין כי "מדובר בחקירה מורכבת ונחושה שחשפה תשתית מאורגנת אשר פעלה לקבלת פטור במרמה והונאה שיטית של עשרות חרדים המועמדים לגיוס לצה"ל. משטרת ישראל תמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת למנוע ולסכל עברות מרמה והונאה מתוחכמות ככל שיהיו ולהמעיד לדין את החשודים המעורבים".