שלושה שבועות אחרי שמפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשייך, רמז בתדרוך עיתונאים כי החקירה בשתי הפרשות הקשורות לראש הממשלה בנימין נתניהו, מצליחה לגבש לכאורה תשתית ראייתית, עולה כי לצוות החוקרים יש על מי לסמוך בעדויות שנגבו. הדברים מקבלים משנה תוקף כשבוחנים את מהות מערכת היחסים הקרובה שבין ארנון מילצ'ן , איש העסקים ששמו נקשר לפרשה המכונה 1000 אשר על פי החשד העניק במהלך השנים סיגרים ושמפנייה לבני הזוג נתניהו בסכומים של מאות אלפי שקלים לבין יד ימינו והעוזרת האישית שלו הדס קליין שמסרה עדות בפרשה כבר מספר פעמים.



בסביבתה של קליין לא מוכנים להתייחס כלל לעדותה המפורטת, אולם גורמים המעורים בפרטים מאשרים כי מדובר בדמות מפתח בחקירה האמורה. "קליין נמצאת בקרבתו ההדוקה של מילצ'ן זה כ- 30 שנים ומוגדרת כיד ימינו הקרובה ביותר ואשת סודו. היא הייתה מעורבת בכל הפעילות המסחרית, המקצועית והחברתית של מילצ'ן בארץ ובעולם ושימשה כאשת קשר לסיוע ותמיכה מול הארגונים הביטחוניים, לרבות חיילים בודדים כמו גם לאלמנתו של המרגל אלי כהן, איתה היא מצויה בקשר עד היום", אומר אחד הגורמים ומוסיף: "צריך להבין שעיקר חייו של מילצ'ן בחו"ל וקליין מקבלת גם כיום בקשות לסיוע ומטפלת בהן מולו".



על הפרשה שבעטיה נחקר ראש הממשלה אומר אותו גורם: "אני לא רוצה ולא יכול להיכנס לרזולוציה של החקירה או העדות אבל צריך להבין שמדובר בקשר קרוב שנמשך מספר שנים ובמהלכו אף אחד לא ציפה שיום יבוא וב- 2017 תיפתח חקירה משטרתית מתוקשרת".



לכאורה קשר תמים?
"קשר חברי שבמסגרתו העניק מילצ'ן מתנות לבני הזוג וקליין מכירה את משפחת נתניהו והם מכירים אותה. מילצ'ן הוא אדם שאוהב לתת ולהעניק. איש לא חולק על כך שהוא לארג' אמיתי ועל הפאן הזה באופי שלו כולם תמימי דעים".



ו?..
"והיא נמצאת בליבת מערכת היחסים הזאת וברמת נאמנות מאד מאד גבוהה לארנון. זו לא עוד עוזרת שלו. היא באמת סוג של מנהלת ברמה הגבוהה ביותר ובעניינים הכי רגישים שלגביהם הוא לא היה חולק עם איש מלבדה".



צריך לזכור כי כבר בהצהרותיו בכלי התקשורת מיהר ראש הממשלה וכמוהו רעייתו להצהיר כי קבלת המתנות הייתה אך טבעית לנוכח הקשר החברי העמוק בין משפחתו לאיש העסקים מילצ'ן והוא אף מחזיק ברשותו חוות דעת משפטיות שנבחנו בזמן אמת והרבה לפני פרוץ החקירה. אלא, שבאותה נשימה ישנם המרימים גבה ותוהים מדוע בכלל היה צריך ראש הממשלה לפנות לקבלת חוות הדעת המשפטית אילולא נשאל בספקנות על ידי מילצ'ן לגבי אופי בקשת המתנות. "לא הייתה סיבה לקבל חוות דעת משפטית אם הנותן לא היה מעלה שאלה ברמה החברית האם לנוכח התפקיד זה בסדר קבלת המתנות באופן שכזה", תהה אותו גורם.