"עם כל הכבוד לרצונות של הימין בישראל, טראמפ הוא זה שיכתיב איזה כותרות ייצאו מהפגישה עם ראש הממשלה", כך אמר היום (ראשון) גורם מדיני בכיר לקראת יציאתו מחר של בנימין נתניהו לארצות הברית לגישה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. נתניהו נוסע לוושינגטון כשהוא נאלץ להתמודד עם ניסיונות של שר הקבינט וחברי כנסת לחשק אותו מימין באמצעות קריאות לסיפוח גוש עציון ומעלה אדומים ולוותר על רעיון שתי המדינות. 



הציפיות לקראת הפגישה בשמיים: המשך הבנייה בהתנחלויות, איראן, סוריה והנושא הפלסטיני. לקראת הפגישה מנסים בצד הישראלי להנמיך ציפיות: "לא יתקבלו החלטות בכל הנושאים האלה. מי שחושב שמפגישה אחת אפשר לקבל הכרעות טועה".



אבל הפגישה הזאת טובה לנתניהו, אולי לא ייצאו ממנה החלטות חד משמעיות, אבל היא צפויה לייצר הצהרת כוונות מצד ממשל טראמפ להתקדמות להמשך.



לחץ מימין 


גם הציפיות בימין מרקיעות שחקים. סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי וראשי שדולת ארץ ישראל יואב קיש ובצלאל סמוטריץ', העבירו לנתניהו מכתב ובו איחולי הצלחה וחיזוק "בשליחותך לשמור על זכותה של ארץ ישראל לבנות ולהתרחב בכל יהודה ושומרון".



בפגישה עם טראמפ, יוכל נתניהו להשתמש בהבהרות ובהצהרות בנושא הישראלי-פלסטיני כדי לבלום חלק מדרישות הריבונות של בנט.



בלשכת ראש הממשלה, במועצה לביטחון לאומי ובגופים הביטחוניים התקיימו התייעצויות לקראת פגישת ראש הממשלה ונשיא ארצות הברית. שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר הגיע לארץ להתייעצויות ולהכנות. ביום חמישי התקיימה אצל ראש הממשלה ישיבה עם כל הגופים הרלוונטיים. מלבד נתניהו נכחו בישיבה שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, ראש אמ"ן, ראש חטיבת מחקר, ראש המוסד וראש הוועדה לאנרגיה אטומית.



גם משרד החוץ שותף כמובן להכנות לקראת פגישת ראש הממשלה עם הנשיא. במשרד הכינו כמה ניירות עמדה בנושאים שונים ומנכ"ל המשרד יובל רותם הציג אותם לראש הממשלה בדיון הכנה.



נתניהו ייפגש גם עם סגן הנשיא, מייק פנס, עם מזכיר המדינה, רקס טילרסון, יו"ר בית הנבחרים, פול ראיין, עם מנהיג המפלגה הדמוקרטית בסנאט, צ'אק שומר ועם חברי סנאט נוספים.



רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו תיפגש עם רעיית הנשיא מלניה טראמפ. ביום חמישי בערב ימריאו חזרה לישראל. יאיר נתניהו (26), בנו של ראש הממשלה, יצטרף לנסיעה. יאיר כבר נמצא בארצות הברית בביקור פרטי ויצטרף לאביו ואמו בבלייר האוס, מעון האירוח הרשמי של הבית הלבן.