בית משפט השלום בפתח תקווה האריך הבוקר (שני) בשבעה ימים את מעצרו של חיים מהרבנד בן 47 מאשדוד, אסיר המרצה את עונשו בכלא השרון, החשוד בהתחזות וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. החשוד, כך עולה התחזה לבנה של ראשת עירייה נתניה מרים פיירברג

החשוד יצר קשר טלפוני עם מכריה של פיירברג, התחזה לבנה וטען בפניהם כי אמו נמצאת במצב כלכלי קשה וביקש לאסוף מהם כספים כתרומה עבורה. על פי החשד אמר האסיר למכריה של ראשת העירייה כי מונית תעבור דרכם ותאסוף את כספי התרומה, שכן הוא עצמו אינו יכול להגיע לאסוף את הכסף. החשוד כך עולה מהחקירה יצר קשר עם למעלה מ-20 ממכריה של פיירברג, ובחמישה מקרים לפחות גם הצליח להשיג באמצעותם אלפי שקלים, לכאורה כ"תרומה" אותה בעצם שלשל לכיסו.
מהרבנד, נעצר כבר בשבוע שעבר על ידי חוקרי ההונאה של מרחב השרון. במשטרה הוארך מעצרו עד הבוקר, אז החליט כאמור בית המשפט להאריך את המעצר פעם נוספת בשבעה ימים. מדובר באסיר המרצה עונש מאסר בגין עבירות אחרות, ועתה מייחסים לו במשטרה חשד לביצוע עבירות של התחזות לאדם אחר במטרה להונות, קבלת דבר במרמה וקשירת קשר לביצוע פשע. החקירה נמשכת.

במשטרה עושים מאמצים לאתר מעורבים נוספים, אם קיימים, ובעיקר את אלא שהגיעו אל המכרים, אספו את הכספים, וכן ינסו להתחקות אחר אלפי השקלים שהגיעו לידיו של האסיר.