החקירה בנוגע לקריסת המנוף אתמול בבת ים נמשכת. המשטרה ממשיכה לחקור את אירוע קריסת המנוף בבת ים, שגרמה לפציעתם של ארבעה בני אדם. אתמול עוכבו לחקירה ארבעה מעורבים בניהול ובאחריות לאתר. שלושה מהנחקרים שוחררו בתום חקירתם למעצר בית ומעורב אחר שוחרר בהרחקה מהאתר. בשלב זה האתר נסגר ליומיים בהוראת משרד התמ"ת.



קארן, שבעלה וביתה נפצעו מקריסת המנוף בבת ים, לאחר שהוא התמוטט על הרכב בו שהו, סיפרה הבוקר (שלישי) בגל"צ על מצבם: "הם בסדר, עדיין מאוד בהלם כמובן, תודה לאל שהפצעים שלהם הם רק פצעים קלים ושטחיים לרוב, ואנחנו נצא מזה בשלום. בעלי עדיין קצת בהלם, כמובן שהקלה אדירה שהם בסדר ופשוט מחכים לחזור הביתה". 
"הם נפגעו בעיקר בראש", אמרה, "המנוף פשוט קרס על האוטו שלהם. בעלי בדיוק החנה את האוטו, כיבה המנוע ואז המנוף קרס על הגג. איכשהו הוא הצליח להוציא את הבת למרות שמנוף קרס ממש בצד שלה והם רצו, הצליחו לברוח מהאוטו מהמנוף ולהגיע ממש לכניסה של הבניין. המנוף פשוט קרס על החניון. הוא היה ממש מול הבית שלנו וקרס וחסם את כל הרחוב - ארבעה נתיבים ומחץ שם כמה מכוניות". 
רגע קריסת המנוף בבת ים

לדברי קארן, מה שקרה שם זה נס. "באמת. זה פשוט מדהים שגם המפעיל לא נהרג, ושבעלי והבת שלנו הצליחו לצאת משם על הרגליים. אני הייתי בבית ושמעתי את הקריסה, מהרעש ישר ידעתי מה זה. כי המנוף הזה ראינו אותו כל יום מול העיניים שלנו...כל כך קרוב לכביש. יש שם רוחות אדירות כי זה ליד הים, במיוחד בתקופה הזו. אמרתי לבעלי לא מזמן שזה באמת עניין של זמן עד שזה יקרוס". 
הייתה לך תחושה שהעסק הזה לא יציב?
"כן, ואתה רואה גם כן איך עובדים שם, איך עובדים בלי קסדות בלי ציוד בטיחותי, איך עולים לשם... אתה יודע שזה מנוף שמגיע לאיזה 15 קומות אם לא יותר, אנשים פשוט מסתובבים שם בלי הציוד הנדרש. כמו שאמרתי, זה פשוט נס שאף אחד לא נהרג. גם לפני שבוע או שבועיים מישהו נהרג באחד מאתרי הבניה צמוד לשם ולא מפיקים את הלקחים כמו שצריך. לצערי כנראה עד שלא יקרו פה עוד כמה אסונות לא יקשיבו להם. אתמול דיברו על זה והיום אנחנו נמשיך לדבר על זה, אבל בעוד שבוע שבועיים, עד האסון הבא אנשים פשוט ישכחו מזה
קארן התייחסה גם לטענות החברה לה שייך המנוף, לפיהן כל האישורים הנדרשים היו קיימים:  "צריך לבדוק את זה לעומק. הם דאגו לשים שלט מפואר עם שם החברה, רק שחבל שלא דאגו לבטיחות לא של העובדים שלהם ולא של האנשים שגרים מסביב".
"צרחתי על הילד שיצא מהאוטו, חשבתי שזאת רעידת אדמה"
 

מיכל ברכה, שהיתה עדת ראיה לקריסה, "הייתי בדרכי הביתה. בדיוק חזרתי עם הילד מהצהרון של בית הספר. אני נוהגת בדרך כלל לחנות את הרכב בחניון אבל באותו היום היו לי סידורים והחלטתי לחנות בחניה הרחבה של הבית".



"רגע לפני החניה שמעתי בום חזק ועוצמתי. בלמתי את הרכב וצרחתי על הילד שיצא החוצה. הייתי בוטחה שזו רעידת אדמה. לא ידעתי מה קורה".



"מה שראיתי זה שכל הרכבים היו מרוסקים והמנוף פשוט נפל עליהם. יצאתי בהיסטריה עם הילד וראיתי אדם מלא בדם והילדה שלו נפגעה גם כן. בדיעבד הבנתי שהמנוף נתמוטט על הרכב שלו והרים אותו באוויר.



"הוא היה בהכרה אבל הוא צרח וכולו היה דם והוא צעק 'הראש, הראש, הילדה הילדה'. אשתו ירדה במהירות. אנשים התחילו לצאת בהיסטריה החוצה, היה בלאגן לא נורמל בחניה של הבית. אחרי זה לא תפקדתי כמה שעות.