לאחר שנים של עבודה מאומצת מול חברת קצא"א, ייפתח בקיץ הקרוב באילת חוף שהיה סגור כבר למעלה מ-50 שנים תחת זיכיון החברה. על כך התבשר אתמול ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי משר האוצר משה כחלון, שהורה למנהל התכנון לקדם את הנושא בשיתוף עיריית אילת, כך שפתיחת החוף לציבור תתאפשר בהקדם.
הקצאת החוף הנה נגזרת של משא ומתן ארוך בין ראש עיריית אילת לבין חברת קצא"א, שבסיומו נעתרה, כאמור החברה להקצות את החוף לטובת הציבור ולאפיינו כחוף אקולוגי. התכנון החדש יוסיף רצועת חוף באורך חצי קילומטר דרומית מריף הדולפינים לטובת המתרחצים בחופי אילת כולל שמורת אלמוגים מרהיבה ביופייה. 
"כחלק ממדיניות ברורה ומתוך הכרה בחופי אילת כמשאב לאומי לקחנו על עצמנו להכשיר עוד ועוד חופים לטובת הציבור", ציין ראש העירייה והוסיף: "הנחישות, העבודה הקשה והעשייה באהבה ניצחה. אין נרגש ממני להעניק לציבור האילתי, רצועת חוף נוספת". לצד התמיכה מקיר לקיר הודה ראש העירייה לשר האוצר על התמיכה וההובלה, שבזכותם, ייהנו כאמור תושבי אילת מרצועת חוף בתולית, שמגודרת כבר עשרות שנים. "יש כאן אמירה מכוננת. צריך לזכור שעד לא מכבר אי אפשר בכלל היה לדבר עם קצא"א, כי לא נמצא פתרון לביטחון האנרגטי. אני מתכוון ללחוץ על עוד גורמים לפתוח חופים נוספים לטובת הציבור." ציין ראש העירייה.

שר האוצר ציין: "חופי הים שייכים לציבור והמדיניות שלנו היא לפתוח כמה שיותר מהם לטובת האזרחים והנופשים בכל רחבי הארץ".
רצועת החוף של קצא"א נחשבת לרצועת החוף הבתולית והיפה באילת הכוללת שמורה ימית בעלת מגוון ייחודי ושוניות אלמוגים מרהיבות. על פי התכנית, לאורך רצועת החוף, יוקצו כ-300 מטרים לטובת מתרחצים והחוף ישמש חוף מוכרז. 200 מטרים נוספים יוגדרו כחוף אקולוגי שישמש לטובת צוללים ופעילות חינוך ימית.