רמי נוסבאום, הבעלים והיו"ר של חברת הבניה הבורסאית אשטרום, נחקר אתמול באזהרה בחשד למעורבות באחת הפרשיות הנחקרות ע"י יאח"ה בלהב 433 במשטרה, בהקשר לעיריית נתניה וראשת העירייה מרים פיירברג. הבוקר (רביעי) שיגרה חברת אשטרום דיווח לבורסה המאשר את חקירתו של נוסבאום בפרשה, כשהיא מציינת כי יו"ר החברה נחקר בחשד לביצוע לכאורה של עבירות שוחד "בתפקידו כנושא משרה בחברה, בקשר עם פרויקטים שלה וחברות קשורות שלה". 



יש לציין כי המשטרה היא שהעבירה את הדיווח על עצם החקירה ליועץ המשפטי של הרשות לניירות ערך, מה שהוביל לדיווח לבורסה, כמו גם דיווחה על החברה עצמה. 



מרים פיירברג. צילום:גיל יער



"לא נפל רבב בהתנהלות נוסבאום"


גם מחברת אשדר שמקבוצת אשטרום נמסרה הודעה המחזקת את עצם חקירתו של נוסבאום, לפיה "להערכת החברה, בהתנהלותו של נוסבאום או של החברה לא נפל כל רבב ודופי. לאחר בירור העובדות יתברר כי שמו שורבב לפרשה בשוגג".



נציין כי מדובר בתת פרשה הקשורה לפרשה הכוללת בגינה נעצרה כזכור ראשת עיריית נתניה פיירברג ועמה קבלנים, יזמים, בעלה לשעבר, בנה, ובכירים בעירייה, כחשודים בקבלה ומתן של שוחד וזאת בתמורה למתן הקלות לקבלנים וחברות בניה.



במסגרת אותה פרשה הכחישה פיירברג את המיוחס לה ולאחר שהותה במעצר בית במשך תקופה לא מבוטלת, היא שבה לעבודתה בעירייה. עתה עולה כי ביאח"ה המשיכו בחקירה, שהובילה גם להתפחות בעטיה נחקר כאמור נוסבאום, שתחתיה גם חברת הבניה אשדר. עם סיום חקירתו שוחרר נוסבאום בתנאים ונאסר עליו ליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה.