אחרי חודשים ארוכים של סכסוך בין הנהלת אל על לטייסי החברה, במהלכו בוטלו ונדחו טיסות רבות, והטייסים אף הודיעו על התפטרותם, נראה שבא הסוף למשבר בחברת התעופה הגדולה בישראל. "לפני דקות אחדות הסתיים המשא ומתן שנמשך כל הלילה בלשכתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן", נכתב הבוקר (חמישי) בהודעה מטעם הארגון. על פי ההודעה, ההנהלה והטייסים הגיעו להבנות בסוגיות שהיו במחלוקת. בהמשך הבוקר צפויים הצדדים לדון בצדדים המשפטיים של ההסכם.



אחד מסלעי המחלוקת בין הצדדים הוא מה יעלה בגורלם של הטייסים מעל גיל 65, שעל פי חוקי התעופה הבינלאומיים, לא יכולים להטיס טיסות מסחריות. ניסנקורן אמר הבוקר לגלי צה"ל כי על פי ההסכם, הטייסים בני 65 ומעלה יכשירו את הטייסים הצעירים יותר. "הסדרנו את התשלום ותנאי הפרישה שלהם. זה פתרון טוב לכולם". יו"ר ההסתדרות אמר כי איום ההתפטרות הוסר וכי הוא לא צופה משבר נוסף בדרך לחתימה.



הנהלת אל על בירכה על ההסכמות שהושגו הלילה עם טייסי בחברה. "אנו מברכים על מסמך ההבנות שנחתם הלילה ומסדיר את הסוגיות שהיו במחלוקת בנושא תנאי הפרישה וההעסקה של הטייסים בני 65 עד 67. אנו מתנצלים מעומק הלב בפני ציבור הנוסעים קהל הלקוחות אשר נפגעו בתקופה האחרונה. אנו סמוכים ובטוחים כי כעת ניתן יהיה להשיב את החברה לפעילות סדירה לטובת כלל הלקוחות ו-6000 עובדי החברה".



מוועד טייסי אל על נמסר: "אנחנו מברכים על מסמך ההבנות שנחתם הלילה ועל הפסקת הפגיעה בנוסעים ובעובדים, שהם הנכסים החשובים ביותר של אל על. בכך בא לסיומו משבר בן יותר משנתיים בהסכם שניתן היה לגבש כבר לפני חודשים רבים. הטייסים הוותיקים, בני 65 ומעלה, ימשיכו להיות מועסקים בחברה בהסכם עבודה הוגן ומכובד - בתפקידי טייסים בלבד, בהדרכה או בתפקידי ניהול. סוכם גם על מנגנון פיצויי פרישה נאותים לאותם טייסים שלא יימצאו להם תפקידי טייסים. אנו מודים להסתדרות בראשות היו"ר אבי ניסנקורן ואבי אדרי, שסייעו רבות בקידום ההסכם. ליבנו עם העובדים והנוסעים שנפגעו שלא לצורך בתקופה האחרונה. טייסי אל על ימשיכו להטיס את נוסעי החברה באחריות ובבטיחות לטובת אל על, שהיא הבית של כולנו".



ביום שלישי פנתה הנהלת אל על לבית המשפט בטענה כי התפטרות קולקטיבית של כמה טייסים המשמשים בתפקידי פיקוח באגף מבצעי אוויר של החברה, עלולה לגרום להפסקת טיסות החברה. החשש היה שהתפטרות הטייסים בתפקידי פיקוח, תכלול גם את הטייס הראשי של החברה. על פי תקנות הטייס הבינלאומיים במקרה כזה החברה לא תוכל להפעיל טיסות.

אתמול הגיעו הצדדים להסכמה על דחיית ההתפטרות ועל קיום מו"מ מרתוני, שכאמור הגיע הבוקר לסיומו.