השבוע הסתיים המשפט של טוביה אושרי בן ה–80. אושרי, מכוכבי רשימת ה–11, הגיע לבית המשפט משום שבספטמבר 2015, כך על פי האתר "פוסטה", הוא ישב בנחת בבית הקפה המיתולוגי "סוסעץ" ברחוב שינקין בתל אביב, עד שקלט את עו"ד מרדכי לנצ'נר, שהיה בעבר בא כוחה של שרה "שורי" דנוך - פעם חברתו לחיים של אושרי, אם בתו לי והאישה מאחורי המשפט "רחמים לא ידע, הוא לא ידע".



על פי כתב האישום, אושרי ניגש לעו"ד ונגח בו, לא לפני שהבהיר לו כי הוא הסתבך עם האדם הלא נכון והבטיח לפוצץ לו את הבית. לנצ'נר פנה למשטרה ומכאן נולד כתב האישום. השבוע קבע שופט בית משפט השלום בתל אביב, שמואל מלמד, שאושרי יפצה את לנצ'נר ב–3,000 שקל וגזר עליו מאסר על תנאי של ארבעה חודשים.



עו״ד אריה שרעבי, בא כוחו זה 40 שנה של טוביה אושרי. איך תסכם?
״נעשה ניסיון סולחה בין הצדדים לאחר האירוע, אך זה לא הסתייע ועל כן עמדת התביעה הייתה עונש מאסר לטוביה מאחורי סורג ובריח. יש לשבח את השופט מלמד שגזר את דינו של טוביה לקולא עקב גילו, מצבו הבריאותי הקשה, הודאתו וחרטתו״.



עו"ד מרדכי לנצ'נר, התאוששת?
"טוב שאת מחדשת לי על גזר הדין. אני עוד לא שמעתי עליו".



מקריאה לך. מה דעתך?
"אני חושב שתקיפה של עו"ד שממלא את תפקידו זה דבר חמור ביותר, אבל אני יודע שהוא היה מתוסכל כי הפסיד שלושה תיקים מולי. מדובר בתביעות אזרחיות בסכסוך משפחתי שלו עם אחיו, עמנואל אושרי, וגם ניהלתי מולו משפט של כמה שנים כשייצגתי את חברתו לחיים שרה דנוך".



רחמים ידע?
"רחמים שילם לה את הכסף למשפט. אושרי לא אהב את זה. היה קשה לו להפסיד כל כך הרבה משפטים. לצערו, אני נמצא ברחוב שינקין שבו הוא גר, וכל פעם שהוא הולך הביתה הוא רואה אותי. זה העלה לו את הסעיף. אנשים לא יודעים, אבל הוא מסוכסך עם אחיו עמנואל, יש שם מלחמת עולם. אדון טוביה אושרי זה אחד שהשתלט על כל המשפחה. בתקופת הזוהר שלו כל המשפחה פחדה ממנו. כולם היו מעבירים לו את כל מה שיש להם בלי תמורה. היחיד שלא פחד היה עמנואל אחיו. טוביה לא העביר לעמנואל שכר דירה על חנות. תבענו אותו והוא היה צריך להעביר הרבה כספים. לגבי התקיפה שלי, הבן שלו ניסה כמה ימים אחרי האירוע לעשות סולחה, אמרתי שאיני מעוניין. אני לא ילד קטן וכשהוא תוקף עו"ד לאור יום, בגלוי, אז יש לזה מחיר. אני חושב שהוא יצא בזול".



שרה, שורי, את מודעת לדרמה?
"מכירה את הסיפור על המכות והראסיה. מה שהוא צריך לקבל, שיקבל".



הוא קיבל קנס של 3,000 שקל.
"מעט מדי".



"3,000 שקל? מעט מדי". שרה דנוך. צילום מסך מתוך "עובדה"
"3,000 שקל? מעט מדי". שרה דנוך. צילום מסך מתוך "עובדה"



טוביה אושרי, סכם את האירוע.
"העו"ד הזה מנסה להשחיר אותי בכל מצב, בבית משפט ובכל מקום".



הוא טוען שאתה דפקת את אחיך עמנואל.
"אחי עמנואל? ממתי שהוא בגן עזרתי לו בחיים. הוא היה נרקומן שמשקר במצח נחושה. באתי לבית המשפט עם קבלות. הוא גרם לשופטים להטות דין נגדי. אני לא מכיר באחי. בן אדם בן 76, עזרתי לו כל החיים. הבית שהוא גר בו ברחוב טשרניחובסקי, אני דאגתי לקנות לו את הבית. בכל עזרתי לו. הכל. לקחתי אותו לגמילה. ניסיתי לעזור לו, אבל האדם הזה התהפך עלי. לא רק הוא אלא גם בתו הילי. היא מנווטת שם הכל. היא שולטת בו".



עם שאר האחים אתה בקשר?
"בטח. מדבר, מבקר, צוחק, מסתלבטים. שום דבר לא נעשה בכוח. הכל נעשה בסבר פנים יפות. עכשיו אני מערער למחוזי בסיפור עם אח שלי, אנחנו במהלך המשפט. הייתה ישיבה אחת וקבעו ישיבה נוספת. לנצ'נר פותח את המשפט, ישר אומר שאני אלים ושאת כל שיש לי קיבלתי בכוח. וזה לא נכון".



טוביה, בינינו, אתה לא בן אדם אלים?
"אני לא בן אדם אלים. אם את מדברת על המקרה של שנות ה־80, אנשים באו להרוג אותי ואת משפחתי. אני יכול לשבת בשקט? הם הגיעו לילדים ולאשתי. שמו לי שני רימונים בבית".



עם הבת המשותפת שלך ושל שרה דנוך אתה בקשר?
"אין קשר".



אתה חושב עליה לפעמים?
"כן, על איך שהן, היא ואמא שלה, רימו אותי לאורך כל הדרך. לא פשוט. חשבתי שהחיים יסבירו לי פנים לאחר שאצא מהכלא וזה לא קרה".



לנצ'נר, טוביה אמר שאחיו עמנואל היה נרקומן ושהוא עזר לו כל החיים וקנה לו בית. וגם אמר שהבת של עמנואל והוא עושים יד אחת נגדו.
"סיפורי אלף לילה ולילה. בדיית דמיונו. הבן אדם הזוי וחוצפן, לא סתם. לאחיו יש מאפייה בשוק הכרמל. אדון טוביה אושרי, יקיר ציון הזה, עובר בכל שוק הכרמל ואומר לאנשים שלא יקנו מאח שלו, מאיים עליהם".





הילי יפת אושרי, הבת של עמנואל, את ואביך חברתם כדי להרוס את דוד טוביה?
"יש לי בשבילך סיפור, שהוא לא ירים את הראש ברחוב, לא הוא ולא ילדיו. הוא משועמם, אני אתן לך קצת רעל. נרקיסיסט, אפס מאופס שמחק את כל המשפחה הזו אחד אחד. את מבינה?"



את מסכימה שהכל יהיה כתוב?
"הפעם אני מוחקת אותו. הוא לא יזמר על המשפחה הזו. הוא שכח שאני זה לא הילדים שלו. הילדים שלי הם סקאלה אחרת ואני לא רוצה להיות בעיתונות, אבל אם לא תהיה לי ברירה, אז הפעם לא 3,000 שקל הוא ישלם לי על שניהם, אלא הרבה יותר. הוא חלאה לדעתי, אני לא מבינה איך העיתונות והטלוויזיה נותנות במה לחלאה".



אנשים מתלהבים מהסיפור שלו.
"את יודעת שאם אוציא ספר הוא יהיה רב־מכר? הוא לא ילך ברחוב, לא הוא ולא הילדים שלו. את יורדת לסוף דעתי? יש דברים הוא לא יודע שאני יודעת כי אני שותקת, אבל אפתח את הפה בסוף. אקח אותו לבית משפט על משהו שקרה ביני לבינו".



מה קרה?
"אני ארסק אותו. הבנת? הוא דרך על אמא שלו, ביזה אותה, וזה רק על קצה המזלג. בואי נראה איך הוא יסתובב ברחוב. הכל שם קן צרעות. הם גזלו והונו אותנו".



את בקשר עם הבת של שורי, בת דודתך?
"כשאנחנו נפגשות אנחנו בקשר טוב מאוד. גם מה שהוא עשה לבת שלו יהיה בעיתונות".



במה את עוסקת?
"עובדת עם אבא שלי בקונדיטוריה בשוק הכרמל".