בית משפט השלום בחיפה האריך היום (ראשון) עד יום שלישי את מעצרם של חמשת החשודים בהתעללות בקשישים חסרי ישע בבית האבות נאות כיפת הזהב בעיר. במהלך הלילה עצרה המשטרה ארבעה עובדים ואחות אחראית, תושבי חיפה, נצרת וקרית ים בחשד להתעללות, תקיפה ואיומים כלפי קשישים. מן המשטרה נמסר כי החקירה נמשכת וכי צפויים מעצרים נוספים.



בתוך כך, בית האבות פרסם התייחסות נוספת לתמונות הקשות, נוסך על זאת שהובאה בסיום התחקיר. "החל משעות הבוקר המוקדמות צוות ההנהלה ועובדים עורכים שיחות עם בני המשפחות שפנו בשאלות", נמסר מהנהלת המוסד. "אנחנו מזועזעים מהתמונות הקשות ומבינים את הכעס שחשים רבים היום. הנהלת המקום פועלת בתיאום עם משטרת ישראל ומשרד הבריאות".
עוד נמסר, כי "היום התבצע הליך השימוע במשרד הבריאות. בפני צוות המשרד הוצגו מלוא הנתונים והפעולות אותם נוקט בית החולים החל מיום חמישי. בית האבות העביר את כל המידע הדרוש, לרבות כתובות העובדים שפשעו, בכדי לסייע במעצרים שנערכו היום. היום החל תהליך רישות בית האבות במצלמות גם בחדרי המטופלים. על פי דרישת משרד הבריאות, משפחות המטופלים נתבקשו לאשר את התקנת המצלמות בחדרים". 

כאמור, אתמול מחשפה בערוץ 2 פרשת התעללות החוסים בבית האבות, ששידר כמה מן הסרטונים המתעדים את הנעשה במקום. עובד סיעודי שהועסק בעבר בבית האבות נאות כיפת הזהב הבחין בהתעללות קשה בקשישים הנעשית במקום באופן שגרתי, והחליט לחשוף את המעשים. הוא פנה למשרד חקירות פרטי, וזה צייד אותו במצלמה נסתרת, שתיעדה התעללות הכוללת אלימות פיזית, השפלות והזנחה של הקשישים. 
 
אותו עובד סיפר כי לא יכול היה לשאת את הדברים שראה, ולכן החליט לשבור את קשר השתיקה. אחד העובדים המתעללים תועד כשהוא מאיים על אחד הקשישים במלים: "אם אתה הולך מחר לעובדת הסוציאלית, מחרתיים אני בא בלילה".

בעקבות הפרסום, הודיעה השרה לשוויון חברתי, גילה גלמליאל (ליכוד), כי היא יוזמת את הקמתו הדחופה של צוות בין משרדי להבטחת טיפול הולם באזרחים ותיקים השוהים במוסדות גריאטריים. הצוות, כך נכתב, יבחן את איכות הטיפול באזרחים ותיקים השוהים במוסדות גריאטריים, יבחן תלונות לעניין טיפול בלתי הולם באותם אזרחים ותיקים ויגבש המלצות לטיוב, קידום ושיפור הטיפול בהם במוסדות אלו. באחריות הצוות, להגיש המלצותיו לאישור הממשלה תוך 120 יום.

השרה גמליאל: "העדויות והמראות הקשים שנחשפו בכלי התקשורת מציירים תמונת מצב מזעזעת ובלתי נסבלת. האלימות, ההזנחה והטיפול הבלתי הולם באזרחים ותיקים במוסדות הגריאטריים אינם מתקבלים על הדעת, ואסור לנו לעבור על כך לסדר היום. יש למצות את הדין עם העבריינים, ויפה שעה אחת קודם. כממשלה, חובתנו היא למנוע הישנותם של מקרים כאלו. לכן, יזמתי את הקמת הוועדה הבין משרדית למניעת טיפול בלתי הולם באזרחים ותיקים במוסדות גריאטריים".