סבו של הילד בן ה-4 שעבר לכאורה התעללות מידי הוריו ומאושפז בבית החולים שיבא, לא מאמין למה שמייחסת המשטרה להורים של הילד. "קראתי את הפרוטוקול", הוא אמר היום (ראשון), "ואני לא מאמין. אפשר למרוח משחה כשמחליפים חיתול. זה לא מעשה מגונה או מעשה סדום". הילד, שסובל מניוון שרירים נמצא כעת בחברת בני משפחתו. 


לחדשות 2 אמר הסב: "שוק. זה עד עכשיו לא מסתדר לי. גם בגלל הטיפול וגם בגלל שאני מכיר את הזוג, אני מכיר אותם הרבה שנים".

"בחיים לא היו מחלות נפשיות?"
הסב: "שום דבר, שום דבר. טיפול כזה מסור, ממש לא רואים דבר כזה לדעתי".
 
בערוץ 10 דווח כי מחר תתכנס ועדה של משרד הרווחה שתחליט מה לעשות עם ארבעת הילדים הנוספים של בני הזוג, ששוהים כעת עם בני משפחה. בנוסף, המשטרה בודקת חשד לפיו מדובר בדפוס שיטתי של ההורים והאם הם פגעו גם בילדיהם האחרים.

כזכור, הילד הגיע מעורפל הכרה לבית החולים ומצבו התדרדר עד כדי אשפוז ביחידה לטיפול נמרץ. הוא היה מאושפז במצב קשה במשך כמה שבועות וכעת מצבו השתפר והוא מוגדר קל. הצוות הרפואי בבית החולים לילדים ע"ש ספרא חשד כי ההורים אחראים למצבו של הילד וכי ההתעללות נמשכת גם במהלך האשפוז. הצוות פנה למשטרה המשטרה בשיתוף עם בית החולים החליטה בשבוע שעבר על הצבת מצלמות בחדרו. הצילומים סיפקו לכאורה עדות לחיזוק החשד להתעללות בילד, ובני הזוג משכונת קריית ספר במודיעין עילית נעצרו.

אתמול נעצרו ההורים, בשנות ה-30 לחייהם, ומעצרם הוארך עד יום שלישי (האם) ויום רביעי (האב). הם חשודים בקשירת קשר לביצוע פשע, התעללות מינית, התעללות פיזית וגרימת חבלה חמורה לחסר ישע. הצוות הרפואי פנה גם לגורמי הרווחה בעיר מגוריו של הילד והוא הועבר בשלב זה לחזקתם כדי לאפשר למשטרה להמשיך בחקירה. 

החשדות והתקנת המצלמות

ד"ר גליה ברקאי, מ"מ מנהל המחלקה, שחשפה את ההתעללות בילד, סיפרה היום בשיחה עם ניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM על מצבו. "מצבו הגופני של הילד טוב עכשיו. אנחנו מכירים אותו מזה כמעט שנה מאשפוזים חוזרים, עם תלונות כמו הפרעות חום ובעיות במלחים ועוד בעיות, שאנחנו לא מצליחים לפענח את הסיבה להן, למרות בירורים מאוד נרחבים. גם אני חשדתי שמשהו קורה".

לדבריה של ד"ר ברקאי, "החשד לא נפל בגלל הפרופיל של ההורים או ההתנהגות שלהם, אלא בגלל הסימפטומים של הילד שלא הסתדרו לנו רפואית. באשפוז האחרון זה כבר היה כל כך ברור. לא היה לנו הסבר אחר למצב הקשה שלו. פנינו למשטרה שהשיגה צו מבית המשפט והתקינה מצלמות בחדר של האמא, מבלי שהיא תרגיש, בפעולה מיוחדת וחשאית".



"מה שהשוטרים ראו זה שהאמא נותנת לילד חומרים שהיא לא אמורה לתת. לא ברור אם זה מהעירוי או בדרכים אחרות. זה מכונה 'תסמונת מינכהאוזן באמצעות שליח', כאשר נגרמת פגיעה על ידי אדם קרוב מכל מיני סיבות. באב לא חשדנו בכלל, אבל לטענת המשטרה יש חשד לפגיעה מינית שככל הנראה נראתה במצלמות".