מבוכה לשר גלעד ארדן: רוב ראשי הרשויות הבדואים בנגב החרימו את תערוכת כלי הנשק שנתפסו בשנה האחרונה על ידי משטרת המחוז הדרומי, שהתקיימה הבוקר (שלישי) בבאר שבע. זאת, במחאה על אירועי אום אל-חיראן. עם הגעתו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, לתערוכה - עזבו את המקום שניים משלושת ראש הרשויות: טלאל אל-קרינאוי ראש עיריית רהט ונאיף אבו עראר ראש מועצת ערערה בנגב. עאמר אבו מעמר, ראש מועצת שגב שלום, הוא היחיד מבין ראשי הרשויות הבדואים שקיבל את פניו של השר.

ארדן אמר: ״אני יכול רק להביע צער על כל מי שמנסה ללבות את השנאה ולזרוע פילוג בינינו לבין האוכלוסייה והקהילה הבדואית היקרה. היה לנו אירוע מאוד עצוב ומאוד מצער שנחקר עדיין על ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). הוא לא מייצג ולא מלמד שום דבר על היחסים בינינו״.

תערוכת כלי הנשק שהוחרמו בדרום. צילום: דוברות המשטרה
תערוכת כלי הנשק שהוחרמו בדרום. צילום: דוברות המשטרה
בתשובה לשאלה אם יתברר שהיו כשלים וטעויות באום אל-חיראן, אמר השר: ״אמירות שלי ושל המשטרה כוונו אך ורק כלפי אירוע הדריסה. לא הייתה שום הכללה. זה שבאו חברי כנסת ערבים וליבו אש ודיברו על משטרת ישראל בהכללה שיש לה כוונות נגד אוכלוסיה זו או אחרת, אני רק יכול להצטער שחברי כנסת עוסקים בליבוי אש ובהסתה. הכוונה שלי ושל המשטרה לטפל בפורעי חוק נקודתיים, שלא מייצגים את האוכלוסייה ופוגעים באיכות החיים ובביטחון האישי״.

פגיעה מיידית ואנושה בביטחון האזרחים 

במהלך התערוכה, הוצגו מאות כלי נשק, לבנות חבלה, טילי לאו ואמצעי לחימה נוספים, שנתפסו על ידי משטרת ישראל במסגרת המבצע ״נשק קטלני״ שנערך במחוז הדרומי, במהלכו בוצעו פעולות ממוקדות לאיתור ותפיסת אמצעי לחימה שונים שהוחזקו בידיים בלתי מורשות, חלקם של האמצעים קשורים לאירועים פלילים חמורים והם הוצגו בפני ראשי הרשויות בדרום ששותפים לפעילות המשטרה.
תצוגת מאות כלי נשק ואמצעי הלחימה התקיימה, כאמור, בראשות השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ומפקד המחוז הדרומי במשטרה, ניצב דוד ביתן ובנוכחות ראשי הרשויות בדרום.

השר ארדן טען כי ההתמודדות עם הנשק הבלתי חוקי נמצאת בראש סדר העדיפויות של המשטרה.  "תופעת הנשק הבלתי חוקי פוגעת פגיעה מיידית ואנושה בביטחון האזרחים במדינת ישראל. הנשק משמש את גורמי הטרור ואת פעילי הטרור", אמר ארדן. "ההתמודדות עם התופעה נמצאת בראש סדר העדיפויות של המשטרה והיום אנחנו רואים את העשייה הענפה של המחוז הדרומי בהובלת מפקד המחוז, ניצב ביתן, באיתור והחרמת נשק בלתי חוקי", הוסיף השר.