שר החינוך נפתלי בנט הודיע היום (שלישי) על החלטתו למנות את שמואל אבואב לתפקיד מנכ"ל משרד החינוך, זאת בפעם השנייה, בכפוף לאישור הוועדה נציבות שירות המדינה והממשלה. המינוי מגיע יממה לאחר שמנכ"לית משרד החינוך בארבע השנים האחרונות, מיכל כהן, ביקשה לסיים את עבודתה. בנט התייחס למינוי אבוהב בטוויטר וכתב: "החלטתי למנות את שמואל אבואב לתפקיד מנכ״ל משרד החינוך, החל מ-20.3.2017. ניסיונו, מסירותו ומקצוענותו מבטיחים חינוך מצוין לילדי ישראל".



אבוהב כיהן שנים רבות בתפקידים חברתיים ובשנים האחרונות אף כיהן כמנכ"ל עמותת "אור ירוק" ויו"ר קרן נאור (קרן חברתית-אזרחית), אשר מפעילה פרויקטים חברתיים רבים ומגוונים, בדגש עמוק על תחומי המאבק בקטל בדרכים, שיפור מצבה של אוכלוסיית הילדים והנוער בסיכון בישראל, וכן בליווי ובתמיכה לעיירות הפיתוח והפריפריה.




כאמור, שירת אבוהב כמנכ"ל משרד החינוך בשנת 2007 וליווה את שיקום מערכת החינוך בצפון לאחר מלחמת לבנון השניה והיה שותף בגיבוש רפורמת "אופק חדש". לפני כן כיהן אבואב בתפקיד מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון בין השנים 2005 ל-2006, במסגרת תפקידו זה הוא עסק בתכנון, פיתוח ובניה של יחידות דיור, טיפול באוכלוסיות החלשות ובקידום הדיור הציבורי. 



נפתלי בנט. צילום: פלאש 90
נפתלי בנט. צילום: פלאש 90



כמו כן, שירת אבוהב כראש המועצה המקומית קריית טבעון במשך 15 שנים. במהלך תקופה זו הוא הביא לקידומו של היישוב והביא אותו להישגים חשובים ובעלי משמעות - בתחומי הפיתוח, הבינוי, החינוך והתרבות. על פעילותו בתפקיד זה זכה אבואב במשך תשע שנים ברציפות בפרס ניהול כספי תקין מטעם משרד הפנים.



לצד תפקידים אלה, כיהן אבואב כיו"ר ועדת המנכ"לים של משרדי ממשלה לטיפול בנושא יוצאי הקהילה האתיופית, יו"ר ועדת החינוך של השלטון המקומי, יו"ר המכון לפיתוח מבני חינוך ורווחה ויו"ר עמותת אל סם. לאבואב תואר שני בתחום מנהל השלטון המקומי מטעם אוניברסיטת חיפה. 



כזכור, מנכ"לית משרד החינוך ביקשה אתמול משר החינוך לסיים את תפקידה במשרד החינוך לאחר תשע שנים של עבודה במטה משרד החינוך וכארבע שנים בתפקיד מנכ"לית. שר החינוך בנט הודה למנכ"לית כהן על תקופת כהונתה ועל תרומתה המשמעותית ורבת השנים למערכת החינוך: "מיכל כהן הינה מנכ"לית מצוינת ומקצועית מהמעלה הראשונה. היא ניהלה את המערכת באופן נחוש ואמיץ, הובילה תכניות משמעותיות והניחה תשתיות חינוכיות חשובות, אשר ישרתו את המערכת לאורך השנים הבאות. אני משוכנע שהיא תמשיך בעתיד לתרום למדינת ישראל בתפקידים משמעותיים".