לשרון אילון וקסניה טרנטול יש הרבה יותר במשותף מלבד העובדה ששתיהן כיכבו בתוכניות ריאליטי. שתיהן גם לא רואות כיצד היו מסתדרות בחייהן ללא ספורט. תשוקתן הספורטיבית אף תבוא לידי ביטוי מחר במהלך מרתון סמסונג תל אביב. השתיים ירוצו במסגרת קבוצת We Run ON Pink עם מפורסמות ומובילות דעת קהל נוספות. קבוצת הריצה הזאת נולדה משיתוף פעולה בין עמותת פינק למון טרי, שהוקמה בידי רויטל קנינג, כדי לעורר מודעות בקרב נשים לגילוי מוקדם של הגן הגורם לסרטן השד, לבין חברת SPORT־ING, יבואנית מותגי ספורט CRAFT ו־ON Running, הדוגלת בקידום המודעות לספורט.



"ספורט זה בשבילי כמו תרופה", מחייכת טרנטול. "ברגע שלוקחים אותה, את מרגישה 'הפי־הפי'. מגיל 18 אני הולכת למכון כושר. זה טוב לי לנפש. אחרי אימון אני מרגישה אנרגטית, הראש מסודר, יש כוחות מטורפים".



"ספורט מלווה אותי מאז שהייתי ילדה", מספרת אילון. "הייתי בנבחרת אתלטיקה של בית ספר בריצות קצרות וקפיצה לרוחק. ספורט מסדר אצלי את הכל. כשאני לא מתאמנת, אני מרגישה לא טוב".



עד כמה אתן ערות לנושא של סרטן השד?


"אני לא חיה עם פרנויות, אני מרגישה מאוד בריאה, אבל אני הולכת פעם בשנה לכירורג שד כדי להיבדק. אין לי במשפחה היסטוריה של סרטן השד, אבל יש היסטוריה של סרטן. כשביקשו ממני להצטרף לקבוצת הריצה במרתון, מיד נרתמתי, כי מודעות וגילוי מוקדם מצילים חיים".


טרנטול: "אני סוג של מכחישה שזה יכול לקרות, כי אנחנו צעירות. אבל אני כבר נמצאת בגיל שיש לי כן יותר מודעות לכך, במיוחד אחרי שאנג'לינה ג'ולי כרתה את שדיה. וגם אני, בתור מובילת דעת קהל, שמחה להגדיל את המודעות לנושא".



"לריב זה גם חשוב"



אילון (43), אמא לשלושה ילדים (בני 11, 8, ו־5) מרמת השרון, הייתה במשך 13 השנים האחרונות בת זוגו של איש העסקים ארז אלוביץ'. בימים אלה נמצאים השניים בהליכי פרידה. "כיום קשה להגדיר את הסטטוס שלי", היא מחייכת. "אני אף פעם לא התחתנתי, אני עוד חיה עם ארז באותו בית, אנחנו סבבה, רווקה הייתי ורווקה נשארתי".



מי שהשתתפה לפני 14 שנים בריאליטי המדובר "קחי אותי שרון", היא כיום יזמית חברתית, פעילה בעמותת גדולים מהחיים וגם פרזנטורית של מותג הקוסמטיקה פרומיס. לאחרונה אף פתחה עם שותפים את "רוקדים עם ילדים", ליין של מסיבות להורים וילדים בשבתות. לעומתה, טרנטול בת ה־29 הגיחה לעולמנו רק לפני כשנה בזכות התוכנית "האח הגדול". כיום היא מלאת עיסוקים. היא דוגמנית בסוכנות יולי, פרזנטורית של בגדי הים קוברה, ובין הקמפיינים האחרונים שלה אפשר למנות גם את ליידי קומפורט ואת מותג האופנה זיפ, אליו הצטלמה יחד עם ארוסה, עו"ד עומרי בן נתן.



נוסף לכך, טרנטול לומדת משחק וגם גמולוגיה, עובדת פעם בשבוע כסייעת לרופא שיניים ("זה בשביל הנפש, כדי להיזכר בחיים שהיו לי לפני הריאליטי"), ולאחרונה אף פתחה עם הוריה עסק לעיצוב תכשיטי בוטיק וחריטה אמנותית. היא גרה ברמת גן עם בן נתן (30), מאמן נבחרת ישראל בגלישת סקי מים בכבלים – וויקבורד. כזכור, השניים הכירו במהלך התוכנית. "עמרי הציע לי נישואים בכותל בשני בפברואר, בדיוק שנה אחרי שנהיינו זוג", היא מספרת. "אין עדיין תאריך סופי לחתונה, אבל לדעתי זה יהיה לקראת אוקטובר־נובמבר. יש לנו קטע. אנחנו אוהבים לעבוד אחד על השני, ופעם כבר יצא לעומרי להציע לי נישואים בצחוק. אבל הפעם היה לו איזה ניצוץ בעיניים, שהבנתי שזה רציני, וזה היה שווה יותר מכל יהלום".



היית מאמינה שבעלך יגיע דווקא מהריאליטי?


"לא חיפשתי שם את אהבתי, האהבה הגיעה אלינו. זה היה מאוד מיוחד, כל מערכת היחסים שהתחילה שם. היינו בתוך בית שהרגשות בו מאוד מוקצנים לטוב ולרע. אני ועומרי היינו מאוד כנים אחד עם השני, וזה הכי חשוב לי בזוגיות".



שרון, מה היית מייעצת לקסניה?


"כנות ותקשורת זה אלף־בית במערכת יחסים. מערכת יחסים זה גם סוג של 'תן וקח', וכל הזמן צריך לעבוד עליה ולא לקחת שום דבר כמובן מאליו. כיום אני בסיום מערכת יחסים, וזה אף פעם לא קל ונעים, ואני אומרת שצריך לתת לכל אחד את המקום שלו, אבל שיהיה הרבה ביחד. חשוב מאוד לשמור על הביחד, ובאותה נשימה חשוב גם לשמור על האינדיבידואליות של כל אחד, וזה המקום הטריקי. וגם לא לפחד להגיד את האמת, להיות מי שאתם, לעשות מה שאתם רוצים. וגם הומור זה משהו מאוד חשוב ומאוד עוזר לזוגיות. בסופו של דבר, לחיים יש הרבה אתגרים ולא צריך לקחת הכל כל כך ברצינות".



טרנטול: "צריך לבחור את המלחמות".


אילון: "לריב זה גם חשוב".


טרנטול: "ככה גם מכירים יותר אחד את השני. אם הכל היה מושלם, זה היה משעמם".


אילון: "אין מושלם. אני פעם מאוד פחדתי מעימותים, אבל לדעת לנהל את העימות בצורה טובה זה רק מפתח ורק גדלים מזה".



תהילה עם חיי מדף



טרנטול מאוד רוצה להיות אמא. אילון מעודדת ומגלה ש"אמהות רק מוסיפה לבן אדם ומשנה לטובה. הייתי אמא בגיל 32, הגעתי לזה מאוד בשלה, זה משהו שמאוד רציתי. האמהות גרמה לי להבין מה חשוב באמת, ועדיין לאורך כל הדרך מאוד עשיתי ופעלתי, והאמהות לא עצרה אותי אף פעם. הרבה נשים מפחדות שאמהות תעצור להן את הקריירה, אבל זה לא היה המקרה שלי".



גם במקרה של אילון וגם במקרה של טרנטול, הסוף היה טוב. להבדיל ממשתתפי ריאליטי רבים אחרים, שיצאו החוצה והתרסקו, השתיים דווקא הצליחו להסתדר לא רע עם התהילה והפרסום. "תמיד שואלים אותי אם הייתי עושה זאת שוב, והתשובה היא חד־משמעית שכן", אומרת אילון. "עד היום החוויה הזאת שעברתי היא חלק ממי שאני. זו הייתה נקודת מפנה בחיים שלי. בזכות התוכנית בסופו של דבר הצלחתי לייצר את הזוגיות עם ארז, כי עד אז הייתי אדם יחסית לא זוגי".



קסניה טרנטול ושרון אילון. צילום: אריאל בשור



ובכל זאת, לריאליטי יש גם מחירים לא פשוטים.


"לאובדן האנונימיות יש מחיר מאוד גבוה, אבל רגע אחרי כבר התעסקתי בתחומים חברתיים. הפרסום בסופו של דבר מאוד עזר לי להגשים משהו שמסתבר שהיה הייעוד שלי".



טרנטול: "להיות רכוש של הציבור זה לא פשוט. אבל כשאת יוצאת ורואה שאת מצליחה להשפיע ולמנף עצמך למקום כל כך טוב, את לא רוצה להפסיק. את מקבלת מזה סיפוק אדיר. אבל כן, ריאליטי זו עבודה מאוד קשה נפשית. את המינוסים של הריאליטי אני לוקחת למקום של הטוקבקים. אמרו לי שאסור לקרוא טוקבקים, אבל כן קראתי ולא הבנתי איך אנשים יכולים לכתוב דברים כאלה. אני אפילו לא יכולה לבטא את המילים שכתבו. אני קוראת לאנשים האלה 'הפושעים שמאחורי המקלדת'".



אין ספק שתחילת עידן הריאליטי בישראל שונה לחלוטין ממה שקורה כיום בתחום זה. "אצלי מילת המפתח הייתה תמימות, וזה היה הכי ריאליטי בתוך הסיטואציה", נזכרת אילון. "לא ביימו אותי, לא עשו לי כלום, הכל בא ממני. הייתי חלוצת התחום, וגם לא היו אז הרשתות החברתיות. היום כשמישהו נכנס לריאליטי, הוא כבר יודע מראש איזו חשיפה צפויה לו".



מה עזר לכן לשרוד את היום שאחרי הריאליטי?


טרנטול: "זה המסר שאת מעבירה. אנשים נמשכים לתכונות שלך, לערכים שלך, למה שאת מייצגת. ברגע שאת מעריצה מישהי בגלל כל המכלול שלה, היית רוצה לראות אותה בכל מקום, כי היא מייצגת משהו טוב ונכון. ככה זה אצלי. אם יש משהו שאני מאמינה בו, אייצג אותו בצורה הכי טובה. אם אני לא מאמינה, אגיד: 'תודה רבה, זה לא אני'. זה גם מה שבא לי להגיד לדיירים החדשים בעונה הזאת. תהיו אותנטיים, אל תאבדו את עצמכם. הפרסום זה טוב ויפה, אבל יש לו חיי מדף. בסופו של דבר, יהיו יותר צעירים, יהיו עוד תכניות. עוד מעט כל מדינת ישראל יהיו פליטי ריאליטי".



אילון: "לא נשכחתי, כי עשיתי קמפיינים, וגם העשייה הציבורית שלי היא זאת שמדברת. אני משתמשת בחשיפה כדי לקדם את הדברים שאני עושה בשביל הציבור. מי שעושה דברים לא מעניינים, המערכת פולטת אותו החוצה. אגב, אני גם אף פעם לא התאמצתי להיות מעניינת, תמיד הייתי לגמרי מי שאני. למשל, לא תמיד התחברתי למותגים שווים, אלא דווקא למותגים שהרגשתי איתם נוח".



עם הפרסום בא גם הכסף, אבל טרנטול מבהירה ש"כסף זה לא משהו שמנהל אותי, למרות שתמיד אשאף ליותר, במיוחד כשתהיה לי משפחה".


"כסף זה מהותי, זה מאוד חשוב, ומי שיגיד אחרת משקר. אבל אושר זה דבר הרבה יותר חשוב", מוסיפה אילון. "מגיל 15 עבדתי קשה, אין עבודה שלא עשיתי. מכרתי גלידה, עבדתי בחנות פרחים, מכרתי קוסמטיקה מבית לבית כדי להרגיש עצמאית. כסף נותן יכולת לעצמאות, וזה מה שחשוב".



עד כמה אתן מכורות לשופינג ולמותגים?


טרנטול: "אני אוהבת מותגים, ועובדת קשה בשביל לקנות אותם. אבל, כמובן, לא הבגד עושה אותנו, אלא אנחנו עושות את הבגד".


אילון: "אני ממש לא קניינית, ובכל זאת נראית תמיד מאוד מסודרת. מבחינתי, כמה שיותר פשוט, ככה אני מרגישה יותר טוב עם עצמי".


בתור פרזנטוריות של מותגים, אילון וטרנטול גם מתפרנסות מהמראה שלהן. "אני לא אובססיבית לגבי המראה שלי, וגם אף פעם לא שאפתי לשלמות",


אומרת טרנטול. "אבל אני שומרת על טיפוח, משתמשת בשמן קוקוס אורגני, שזה הדבר הכי טוב לגוף, לשיער ולפנים. אני גם שותה הרבה מים ומקפידה על ספורט ועל תזונה. אני חולת שוקולד, אבל מנסה להתאפק".



"אני בגיל כזה שבמפגש עם חברות מתחילות שיחות בוטוקס", מחייכת אילון, "אבל אצלי הגנים מדברים, יש לי גנים מדהימים. אני לא מזלזלת בטיפוח, אבל אני לא עבד של טיפוח. אני לא מספיקה ללכת למניקור ופדיקור כמו שצריך, אבל כן אשים את הקרם בבוקר ובערב. הפסקתי גם להתעסק עם החלקות השיער שלי, ואני אוהבת אותו טבעי. תמיד יש לי את השני קילו המיותרים, אבל הגוף שלי מתנגד שאהיה רזה מדי. אני מאוד שלמה עם איך שאני נראית ומרגישה. רק הייתי רוצה את הרגליים של קסניה, ואז אני מושלמת (צוחקת)".