שר החינוך נפתלי בנט והשר לביטחון פנים גלעד ארדן הורו היום (חמישי) לסגור את בית הספר "אלנוח'בה" של החמאס שפעל במזרח ירושלים. בשילוב משרד החינוך, המשטרה והשב"כ הוצא צו סגירה מיידי לבית הספר. במסגרת פעילות משותפת שהתנהלה בחודשים האחרונים התגבשו ראיות לכאורה המחזקות את החשד לפיו מדובר במוסד חינוכי הפועל תחת צילו וניהולו של ארגון הטרור העזתי. בעקבות הממצאים הוחלט לסגור את המקום לאלתר. 

השר ארדן התבטא בעניין: "הריבונות שלנו מתחילה בירושלים. לא נאפשר כניסה של ארגוני טרור לירושלים. כל פעילות הסתה ותמיכה בטרור חייבת להיבלם ביד קשה ותקיפה". שר החינוך בנט ציין: "המדיניות שלי ברורה, עקבית ואחידה. כל מקרה של הסתה טופל וימשיך להיות מטופל במלוא החומרה. כפי שלא היססנו בשנה החולפת לפטר מורים ומנהלים אנו לא מהססים לסגור עתה בתי ספר. בתי הספר במזרח ירושלים שבוחרים בתוכנית הלימוד מקבלים את מרב הכלים להצלחה, אלו שבוחרים בהסתה יסגרו".
 צו הסגירה הוצא נגד בית ספר שפעל בצור באהר שבמזרח ירושלים וזאת לאחר שנמצא כי גורמים בתנועת החמאס עומדים מאחורי הקמתו והפעלתו. אל משרד החינוך הגיע מידע רב לפיו מתכוונת הנהלת בית הספא ללמד במקום תכנים שחותרים תחת ריבונות ישראל ומטרת בית הספר הייתה עמדה בקנה אחד עם האידיאולוגיה של תנועת החמאס. לנוכח האמור הוחלט להוציא את צו הסגירה נגד ביה"ס לשנת הלימודים תשע"ז, אולם למרות זאת פעל ביה"ס בניגוד לחוק וללא רישיון ולכן הוצא נגדו צו הסגירה כאמור. 

בתי המשפט המחוזי והעליון דחו את העתירות שהגישה החברה שעמדה מאחורי הפעלתו של ביה"ס וזאת מהנימוק כי "החברה עשתה דין לעצמה ופתחה את בית הספר מבלי שניתן לה רישיון ובכך פעלה בניגוד לנהלים".