חודש לאחר הרצח במגדל, נתן עתיה בן העשר עלה לקברו של אחיו נחמן עתיה (11) שנרצח במושבה מגדל בצפון הארץ. "קצת קשה שאין לי את נחמן", אמר הערב האח לחדשות 2. "אני תמיד אומר לעצמי 'זה לא קרה, זה לא קרה', אני מנסה להוציא את זה מהראש. פסיכולוג יכול להוציא את זה קצת".



האח הצעיר נפצע באורח קשה באירוע בו על פי החשד נדב סלע רצח את אשתו דור כרסנטי (23) ז"ל, שני ילדיהם יוסף (שנתיים וחצי), בנימין (שנה). כאמור סלע חשוד כי רצח גם את בן השכנים עתיה לפני כחודש. האח הצעיר ניצל לאחר שהעמיד פני מת וברח דרך החלון. הוא הזעיק עזרה ולאחר מכן פונה לבית החולים.



בתוך תהליך השיקום מנסה האח הצעיר להתמודד עם האובדן. "לא ראיתי, לא שמעתי, זה כאילו אני נדהם וכמעט מתעלף שאני לא יכול לשמוע ולא להרגיש כלום. לא הרגשתי את הדקירות". על תחושותיו כעת הוסיף בן העשר: "אם מישהו נוגע לי באצבע עכשיו אני לא כל כך מרגיש אותה". האב, ישראל עתיה, סיפר על הטראומה: "זה מרגיש סיוט שאנחנו מקווים להתעורר ממנו. אבל אנחנו יודעים שהמציאות היא לא ככה".



היום הובא הרוצח פעם נוספת לבית המשפט, שם אמר "אני חתול, חטאתי באשת איש ואני כל יום מעשן חשיש". בשבוע הבא תוגש לבית המשפט חוות דעת פסיכיאטרית בעניינו ולאחר מכן יוגש כתב אישום נגדו.



סימני אלימות קשים



כרסנטי ז"ל, שני ילדיה ובן השכנים נמצאו לפני כחודש ללא רוח חיים כשעל גופותיהם סימני אלימות קשים, ביניהם דקירות. אחיו של הנרצח השלישי נפצע קשה והצליח לחמוק מן המקום לאחר שהעמיד פני מת. זמן קצר לאחר מציאת הגופות נעצר סלע קרוב למושבה. לפי הכוחות שהיו בזירה, הרצח היה אלים ביותר, ועל פי עדויות במשטרה מדובר ב"אחד ממקרי הרצח הקשים ביותר שנראו מאז ומעולם בישראל". מצב הגופות היה קשה, ולפי עדויות של שכנים חלק מראשיהם של הילדים "כמעט ונערפו".



דור כרסנטי וילדיה בנימין ויוסף. צילום: פרטי
דור כרסנטי וילדיה בנימין ויוסף. צילום: פרטי



שני פרמדיקים שהגיעו לזירה מסרו אז: "המראה במקום היה מזעזע. אישה ושלושה ילדים היו מחוסרי הכרה, ללא נשימה וללא דופק עם סימני אלימות בגופם. לצערנו נאלצנו לקבוע את מותם במקום".



יממה לאחר הרצח המחריד, רווית כרסנטי, אמה של דור, סיפרה בכאב על בתה וטענה כי סלע תכנן את הרצח מראש. "הוא תכנן את הרצח, אני בטוחה בזה ב-100%. הוא נפרד מאנשים בערב יום שישי, ביקש סליחה מהחתן שלי. הוא ביקש 'סליחה אם פגעתי, אם דיברתי לשון הרע', ושוחח גם עם אנשים אחרים ביישוב. הבת שלי גרה בצמוד לאיתן (אביה). הוא נעל את הדלת של הבית, ברח, ואיתן חזר וראה חלון פתוח אז הוא קרא לה 'דור' וראה חושך בעיניים. לא ראינו כלום. חושך שלא יתואר", אמרה האם.