בדרך לכתב אישום: המשטרה הגישה היום (ראשון) הצהרת תובע נגד נדב סלע (28), החשוד ברצח אשתו, שני ילדיו ובן השכנים במושבה מגדל לפני כחודש. הרצח המזעזע אירע ב-28 בינואר. מעצרו של סלע הוארך בחמישה ימים. מהצהרת התובע ממנה עולה כי בתוך ארבעה ימים יוגש כתב אישום נגד סלע בגין רצח רעייתו, דור כרסנטי, שני ילדיו יוסף ובנימין ובן השכנים נחמן עתיה. כמו כן, יוגש כתב אישום בגין ניסיון לרצח של נתן, אחיו של נחמן.



מקור המקורב לחקירה אמר כי בשלב הזה לא יותרו לפרסום פרטי החקירה, אבל עם הגשת כתב האישום ניתן יהיה לפרסם את דבריו של החשוד ברצח וטענותיו בחדר החקירות ואלי גם לפרסם את המניע לפשע הנתעב בו הוא חשוד. 

דור כרסנטי וילדיה יוסף ובנימין ז"ל. צילום פרטי
דור כרסנטי וילדיה יוסף ובנימין ז"ל. צילום פרטי

סלע, כך נחשד, רצח את אשתו, דור כרסנטי, ילדיהם יוסף בן השנה ו-8 חודשים ובנימין בן 10 חודשים וכן את נחמן עתיה בן ה-11.5, בן השכנים ששהה בבית באותה עת. אחיו של נחמן, נתן בן ה-10, ניצל לאחר שהעמיד פני מת. 



זמן קצר לאחר מציאת הגופות נעצר סלע קרוב למושבה. לפי הכוחות שהיו בזירה, הרצח היה אלים ביותר, ועל פי עדויות במשטרה מדובר ב"אחד ממקרי הרצח הקשים ביותר שנראו מאז ומעולם בישראל". מצב הגופות היה קשה, ולפי עדויות של שכנים חלק מראשיהם של הילדים "כמעט ונערפו". 



מאז הרצח נמצא סלע במעצר, במהלכו עבר הסתכלות פסיכיאטרית. בדיון האחרון בהארכת מעצרו, אמר סלע כי "השם מלך, השם מלך, השם ימלוך לעולם ועד. הוא מלך הכבוד. אני חתול. חטאתי באשת איש ואני מעשן כל יום חשיש. ד"ש להורים שלי". הבדיקה הפסיכיאטרית שעבר סלע קבעה כי הוא כשיר לעמוד לדין. 

נחמן עתיה ז"ל. צילום פרטי
נחמן עתיה ז"ל. צילום פרטי


בשבוע שעבר עלה נתן עתיה לקברו של אחיו המנוח. "קצת קשה שאין לי את נחמן", אמר לחדשות 2. "אני תמיד אומר לעצמי 'זה לא קרה, זה לא קרה', אני מנסה להוציא את זה מהראש. פסיכולוג יכול להוציא את זה קצת".

בתוך תהליך השיקום מנסה האח הצעיר להתמודד עם האובדן. "לא ראיתי, לא שמעתי, זה כאילו אני נדהם וכמעט מתעלף שאני לא יכול לשמוע ולא להרגיש כלום. לא הרגשתי את הדקירות". על תחושותיו כעת הוסיף בן העשר: "אם מישהו נוגע לי באצבע עכשיו אני לא כל כך מרגיש אותה". האב, ישראל עתיה, סיפר על הטראומה: "זה מרגיש סיוט שאנחנו מקווים להתעורר ממנו. אבל אנחנו יודעים שהמציאות היא לא ככה".