גידול בשיעור של כ־30% נרשם בהיקף הפעילות של התוכנית הלאומית למצוינות באנגלית, שתפעל הקיץ בפעם השלישית. במסגרת התוכנית, תלמידים העולים לכיתות ד' עד ו' נפגשים לחודש נוסף של לימוד אנגלית בבית ספרם; במפגשים אלה יש שני מורים בכל כיתה - מורה מקומי ומורה המגיע בהתנדבות מחו"ל. מדובר בתקופה שבה התלמידים לומדים בכיתה רק בשפה האנגלית תמורת עלות סמלית.



השנה נרשם שיא של רשויות מקומיות אשר ביקשו להצטרף לתוכנית, הפועלת בשיתוף משרד החינוך. רשימת הרשויות כוללת בין היתר את נצרת עילית, מגדל העמק, המועצה האזורית עמק יזרעאל, ירושלים, קריית מלאכי, מצפה רמון ויקנעם.



על רקע המחסור החמור במאות מורים לאנגלית במערכת החינוך, יגיעו השנה כ־100 מורים מחו"ל וידריכו אלפי תלמידים ברחבי הארץ, שיצטרפו ל־6,000 התלמידים שכבר השתתפו עד כה בתוכנית. אחת המורות סיפרה: "בבית הספר המורה לרוב מדברת עברית, ופה החלטנו שנדבר רק אנגלית. ילדים שבתחילת הקיץ לא הסכימו לכתוב את שמם באנגלית בשל מחסום ו'אנטי' לשפה הגיעו למצב שהם משחקים באנגלית".



מנכ"ל התוכנית אלון פוטרמן אמר: "לכל תלמיד בישראל צריכה להיות הזכות ללמוד מקצועות ליבה בבית הספר, ללא קשר לרקע הכלכלי של משפחתו או למקום מגוריו. כדי להתמודד עם המחסור, המערכת צריכה להציע פתרונות יצירתיים יותר, מעבר לתגמול כספי קטן, למי שמוכנים לעבור לפריפריה וללמד בה".