חייה של חולת סרטן לימפומה ניצלו לאחר תרומת מח עצם של קצין משטרה בכיר, סנ"צ מאיר פולבר, שהצטרף למאגר התורמים הלאומי של "עזר מציון" לפני כשנתיים. חווה ברקאי (69) גילתה כי מחלת הסרטן חזרה לתקוף אותה. הרופאים התקשו להאמין שהיא תשרוד, אך היא חייה ניצלו בזכות תרומת מח עצם שקיבלה מסנ"צ פולבר (43), קצין משטרה בכיר ואב לשלושה, שהצטרף למאגר הלאומי של "עזר מציון". השבוע נפגשו השניים לראשונה, באירוע מרגש שנערך במרכז התמיכה והסיוע לחולי סרטן של העמותה.



ברקאי, נשואה ואם לשלושה וסבתא לשבעה נכדים, אובחנה לראשונה כחולה בלימפומה לפני כ-12 שנה. היא עברה השתלת מח עצם עצמית, אך כעבור כמה שנים המחלה חזרה ותקפה אותה. "לפני כשנתיים, יומיים לפני יום ההולדת שלי, התברר לי שהתרומה נקלטה והגוף התחיל לייצר תאים", היא מספרת, "נולדתי מחדש".



רגע המפגש בין חווה ברקאי וסנ"צ מאיר פולבר. צילום: יעקב כהן



ארנון ברקאי, בעלה של חווה: "אני מאושר שקיבלתי את אשתי מחדש, לאחר תקופה מאוד קשה של ייסורים. במפגש עם התורם התקשינו לעמוד בפרץ הרגשות. פגשנו אדם מדהים, שוטר וקצין בכיר במשטרת ישראל. בחור עניו ואציל". חווה: "זה היה מפגש מאוד מרגש גם לתורם וגם לנו".


התורם, סנ"צ פולבר, ראש מדור באגף הרכש והלוגיסטיקה במשטרה: “שלוש פעמים קיבלתי פנייה לתרום מח עצם לחווה. רק בפעם השלישית, לפני כשנתיים, במהלך שנת האבל על אבי, נקראתי לתרום. זו הייתה עבורי הזדמנות להציל אדם אחר בדיוק לאחר שאבי נפטר".



יצוין כי המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של “עזר מציון” הוקם לפני כ־20 שנה והוא כולל 841,356 תורמים פוטנציאליים, שבזכותם בוצעו עד היום 2,350 השתלות מצילות חיים. המאגר נחשב לאחד מהמאגרים האיכותיים ביותר בעולם. מנהלת המאגר, ד”ר ברכה זיסר מארגון “עזר מציון”: “מאגר תורמי מח העצם מאפשר לכל אחד להיות שותף להצלת חיי אדם ומגדיל את הסיכויים לקבל תרומה בעת הצורך. זאת המהות העיקרית שלנו - ערבות הדדית”.