המשטרה עצרה שישה חברים של חולייה, שחבריה תושבי השטחים, מזרח ירושלים והפזורה הבדואית. המשטרה מייחסת להם שורה של התפרצויות למושבים בדרום ובמרכז בחודשים האחרונים וגניבות רכבים וכן התפרצות לביתו של האלוף חגי טופולנסקי, ראש אכ"א לשעבר בצה"ל, שכזכור פרש מהשירות בעקבות גניבת מחשבו האיש בפריצה.



הבוקר (שני) הגישה חטיבת תביעות המשטרה כתב אישום כנגד אחרוני חברי הכנופיה. "הפעלנו את מיטב הכוחות והאמצעים, גלויים וסמויים במטרה להביא את האחראים לפגיעה בביטחונם האישי ובאיכות חייהם של התושבים באזור אל מאחורי סורג ובריח", אומרים במשטרה. עוד נמסר  כי בעקבות ריבוי המקרים, ולאור ממצאים שעלו מן החקירה וחשפו קשר בין האירועים, הצליחה המשטרה לשים את ידה במהלך השבועיים האחרונים על חברי החוליה ולקשור אותם למספר רב של התפרצויות, למושבים באזור הדרום והמרכז- ערוגות, כפר אחים, שדמא, מיישר, בת הדר ואחרים.



במהלך הפעילות הסתייעה המשטרה ביחידות מיוחדות ובמסוק של היחידה האווירית במשטרה, וכאמור עם גיבוש הממצאים נעצרו שישה מחברי החוליה כאשר כנגד חלקם כבר הוגשו כתבי אישום בימים האחרונים וכנגד השניים האחרונים הוגשו הבוקר כתבי האישום בפרשה. על פי ממצאי החקירה ומתוך כתב האישום עולה כי חברי החוליה פעלו לביצוע עבירות רכוש רבות באזור הדרום והמרכז. במהלך חודש דצמבר 2016 נרשמו חמש התפרצויות בלילה אחד שבמהלכן נגנבו רכבים במושבים ערוגות וכפר אחים הסמוכים אחד לשני. בתום בחינת האירועים הללו הוחלט להטיל את החקירה על ימ"ר לכיש בשילוב יחידות מיוחדות  במשטרה.

במהלך החקירה עלה כי מי שאחראי לביצוע העבירות הרבות היא כנופיה מתוחכמת בעלת מבנה ארגוני מסודר המורכבת משלוש חוליות ביצוע שנעזרו זו בזו ליישום ההתפרצויות וביצוע עבירות הרכוש הרבות. חוקרי הימ"ר הרכיבו פאזל מובנה שבעצם תיאר את אופן פעילות חברי הכנופיה וחלוקת התפקידים בין המעורבים בה, וממנו עולה כי חלק מחברי הכנופיה שימשו כמסייעים של השב"חים שסומנו כיעדים להתפרצויות  וחלק אחר ביצע את גניבות כלי הרכב והעברתם אל מה שמוגדר "שטח קירור". על חברים אחרים בחוליה הוטלה המשימה לאסוף את אותם הרכבים משטח הקירור ולהעבירם לשטחים.