הרעו את תנאיו בזמן שהיה מאושפז: רופא מוכר בתחומו, ששימש כיועץ של ועד עובדי נמל חיפה התחום רפואת השיניים והיה אמון מטעם הוועד מול חברת הביטוח,, הגיש השבוע תלונה לבית משפט השלום בחיפה לאחר שבזמן שהיה מאושפז לאחר שלקה בסרטן מסוג הלימפומה החתימו אותו על חוזה חדש המרע משמעותית את תנאיו.



כאשר במסגרת ההסכם מול החברה, היה זכאי לעשרה אחוזים מסך הפרמיות ששולמו על ידי עובדי הנמל לחברת הביטוח. אולם כחודשיים לאחר חתימת ההסכם, אובחן הד"ר כחולה סרטן והחל בטיפולי כימותרפיה שלוו בתופעות לוואי קשות ואושפז בבידוד במחלקה האונקולוגית בביה"ח רמב"ם.



לחתום או לוותר על תפקידו



לאור מצבו הרפואי לא יכול היה להתייצב לפגישות שנערכו בין נציגי ועד עובדי הנמל ובין נציגי חברת הביטוח ונדהם לגלות בעודו מאושפז כי חברת הביטוח מבקשת לבצע שינויים בהסכם שרק נחתם. כך, בעודו נאבק במחלה הקשה, הוא קיבל בפקס את ההסכם החדש עליו נאלץ לחתום בעל כורחו ומתוך כפיה, הסכם אשר הרע באופן מהותי את תנאיו וזאת לאחר שהובהר לו על ידי נציג של חברת הביטוח כי אין לו ברירה אלא לחתום על הנוסח החדש או פשוט לוותר על תפקיד רופא האמון.



עפ"י ההסכם החדש הוקצו לרופא רק שלושה שקלים בלבד עבור כל עובד ועוד שקל לכל בן משפחה, דבר המקנה לו מאות שקלים בלבד לחודש עבור עבודתו. לאחר מאבק ממושך של שנתיים, החלים הרופא ממחלתו הקשה ודרש מחברת הביטוח לשנות את ההסכם אך לשווא, דבר שגרם לעו"ד גיל מור, מפירמת עורכי הדין עורכי הדין דורון- טיקוצקי- קנטור גוטמן ושות' להגיש בשמו תביעה נגד חברת הביטוח על סך 150 אלף שקל. "דינו של ההסכם המאוחר להיות מבוטל מכיוון שהרופא לא היה כשיר לחתום עליו והוא בוצע מתוך כפייה ותוך ניצול מצוקתו ומצבו הרפואי הקשה. חברת הביטוח ניצלה לרעה את מצבו הרפואי והחתימה אותו בעורמה ובחוסר תום לב על הסכם אשר מרע את תנאיו באופן קיצוני ביחס להסכם המוקדם".