בית הדין הארצי לעבודה יצטרך להכריע בקרוב, האם תוכל שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה, להצטרף כצד לערעור על פסק הדין בעניינם של שני עובדי מעון ראש הממשלה לשעבר, גיא אליהו ומני נפתלי. היום דנו השופטים בערעור שהגישה על החלטת רשם בית המשפט, כי לא תוכל להצטרף לערעור שהגישה המדינה, על פסק הדין, שקבע כי במעון ראש הממשלה התקיימו יחסי עבודה פוגעניים. 
 
בפתח הדיון הציעו השופטים כי טענות עורכי דינה של נתניהו, שלא נכחה בדיון, נגד הכרעת הדין, יישמעו במסגרת הליך הערעור, מבלי להידרש לשאלת זכות הערעור. לאחר שלא ניתנה הסכמת הצדדים להצעה זו של בית הדין, נשמעו טיעוני הצדדים. בית הדין הארצי קבע כי יתן החלטתו בדבר זכות הערעור בנפרד מהדיון שהתקיים.
 
בבקשת הערעור ניסתה נתניהו, באמצעות עורך דינה, יוסי כהן, לקעקע את אמינותו של אב הבית שלה לשעבר. לטענתה, בין היתר, כל בית דין סביר היה מגיע למסקנה כי עדותו של נפתלי, על כך שהיא שותה שלושה בקבוקי שמפניה ביום, שקרית. "ברור שהאדם הממוצע, ובוודאי אדם במשקלה של המערערת, אינו מסוגל לשתות שלושה בקבוקי שמפניה ביום", נכתב בבקשה, "בפרט אם הוא עובד כפסיכולוג מומחה בשירות הציבורי ונושא במטלות רבות מתוקף מעמדו, או 'מנהל את המעון ביד רמה'".
 

נפתלי עבד במעונם של בני הזוג נתניהו בין השנים 2011-2012. במרץ 2014 תבע פיצוי של 650 אלף שקל, בשל "עלבונות, פגיעות ונזקים ממוניים, פיזיים ונפשיים". בכתב התביעה פירט טענות רבות כלפי אשת ראש הממשלה, על רקע התנהלותה כלפיו במהלך עבודתו, שכללה לדבריו קללות, גידופים ויחס בלתי הולם. כתב התביעה חשף את הנעשה בביתו של האזרח החזק במדינה. 
 
נפתלי תיאר "התנהגות שלוחת רסן של הגב' נתניהו, הדורשת מעובדי מעון ראש הממשלה שירותים אישיים יום וליל ומעלה דרישות בלתי סבירות". "אשת ראש הממשלה העירה אותי בשעה 3 לפנות בוקר, לאחר יום עבודה מפרך, ובצעקות רמות נזפה בי על כך שרכשתי חלב בשקית ולא בקרטון". במהלך עדותו טען נפתלי כי שרה נתניהו "שותה כמות אלכוהול מטורפת". תביעתו התקבלה ונפסקו לו פיצויים בסכום של 170 אלף שקל.

לפניות לכתבת: [email protected]