תושבי עמונה שפונו מבתיהם פתחו היום (חמישי) בשביתת רעב, זאת לאחר שהתייאשו לדבריהם מהסיכוי לקבל מגורי קבע כפי שהובטח להם ע"י ראש הממשלה בנימין נתניהו ביישוב חדש. המשפחות עדיין מתגוררות במדרשה בעפרה, לטענתם בתנאים לא פשוטים למחיית משפחה. לדבריהם, הממשלה יכלה כבר להקים את היישוב החדש, לפחות עם קראווילות והעיכוב גורם להם לסבל מיותר.



"נתניהו איפה המילה שלך, איפה ההתחייבות שלך"? פנה אביחי בוארון, ראש מטה המאבק של עמונה המפונה, במהלך מסיבת העיתונאים שקיימו התושבים בנושא. "האם לא תקיים את התחייבותך? מה יאמרו אז, שראש הממשלה לא מקיים הסכמים חתומים? האם ההסכם לא שווה את הנייר שעליו הוא כתוב? מה יאמר הנוער?", הוסיף בוארון.



"לפני חודשיים וחצי ישבנו שעות ארוכות עם ראש הממשלה וראש לשכתו. התבקשנו לתת צ'אנס לדרג המדיני". בוארון הסביר כי ההתחייבות שניתנה להם באותו לילה היתה שהיישוב יועתק כמה מטרים על אותו הר, תוך מימוש נכסי נפקדים. "האמנו והסכמנו, אבל שאלנו 'ומה אם לא'? שם בחדר נולדה, בנוכחות השר נפתלי בנט, ההתחייבות להקמת ישוב חדש. למחרת נחתם ההסכם." 



יש לציין כי מדובר בשבעה תושבים שהחלו לשבות רעב וכי אליהם יצטרפו באופן הדרגתי עוד תושבים לשעבר של המאחז, עד אשר לדבריהם תתמלא דרישתם. תושבי עמונה איימו בהליכים משפטיים כנגד ראש הממשלה בגין הפרת הסכם, אך הדגישו כי אין הם רוצים לפעול בדרך זו.



אביחי בוארון. צילום: פלאש 90



"זרוקים כמו כלבים בתת תנאים"


בוארון סיפר לעיתונאים את המשך השתלשלות האירועים מאז נתן ראש הממשלה את ההבטחה. "ביום הפינוי עצמו חזר ראש הממשלה בקולו על התחייבותו. ארבעה שבועות אחרי זה אנחנו זרוקים כמו כלבים בתת תנאים. ארבעה שבועות אחרי פינוי עמונה, ראש המשה והדרג המדיני לא מקדמים יישוב חדש לעקורי עמונה".



בוארון מנה את התירוצים לדבריו שניתנו למפונים מדוע לא מתחילים להקים את היישוב המובטח. "אבל באמת חיכו שנישבר ונרד מהדרישה, קיוו שהציבור ישכח. אבל לנו אין כוונה להרפות וגם הציבור לא שוכח ולא סולח".



במהלך דבריו התייחס ראש מטה המאבק לפינוי הבתים שהתקיים אתמול בעפרה, ואמר: "מראות הפינוי וההרס שראש הממשלה הבטיח שלא יראו במשמרת שלו נראים שוב ושוב. אנחנו אומרם 'לא עוד'. מי שציונות זורמת בעורקיו יקים ישוב חדש תחת היישוב עמונה שנפל 20 שנה לאחר הקמתו. היום אנחנו אומרים לראש הממשלה ולשרים: הרסתם? עכשיו תבנו. התחייבתם? עכשיו תקיימו".




פינוי עמונה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90