הרצח הכפול בנתניה, במהלכו נורו למוות שני צעירים ושישה נוספים נפצעו, זעזע השבוע את משטרת ישראל ועולם הפשע המקומי. כתבי הפלילים ברהנו טגניה וגלעד שלמור, שמנוסים בסיקור זירות פשע והתנקשויות, שוחחו על המקרה יוצא הדופן בתוכניתם ב-103FM. "טבח, זוועה", אמר שלמור, "אנשי כוחות ההצלה מתאים סיטואציה סוריאליסטית. הם נכנסים פנימה כדי להבין מה קרה לפצועים ולטפל בזירה והבשר עוד מתבשל על האש, ויש ריחות של בשר שבוקעים מהמנגל, בזמן שהנערים צורחים. הם מתארים חוויה הזויה ונוראה".



טגניה, שהגיע בעצמו לזירה בנתניה אמר: "סוג כזה של 'הפקה' או התנקשות, של רצח כפול, אנחנו רגילים לראות בעולם התחתון, בעולם הפשע, כשמנסים 'להוריד' מישהו בכיר, ראש ארגון פשע. כאן מדובר בילדים, שלא מעניינים ברמה הפלילית אפילו לא את התחנה המקומית ואת מש"ק השכונה. ובאו עם נשק אוטומטי, לירות בהם מטווח קצר, בקור רוח".



על כיווני החקירה של המשטרה הוסיף טגניה: "הם באמת לא יודעים כלום. הפריכו לאוויר כל מיני שמועות. דיברו על חבר שהתעצבן ויצא החוצה. מיטב החוקרים ביחידה המרכזית של מחוז המרכז עובדים על זה ואמרו שזה ייקח הרבה זמן. הגדירו את זה לא כספרינט אלא כמרתון. אמרו שהסצנה לא מתאימה לסיטואציה. הם סגרו את הזירה בטווח של קילומטר על קילומטר. בדרך כלל כשיש התנקשות מהסוג הזה המודיעין יודע פחות או יותר על מי להצביע, יש להם כיוון כללי של חקירה. אבל הפעם ראיתי את כל הקצינים והבלשים עצבניים".





"אחד הקצינים אומר שאין לו מושג מה קרה פה והפושע שביצע את זה כרגע מרוויח זמן להימלט ממנו", סיפר טגניה, "כי בדרך כלל כשמנסים לפגוע בעבריין 'כבד', ראש ארגון, הוא מרים טלפונים למקורות שלו ושואל איפה נמצא זה ואיפה נמצא ההוא. ופה שום דבר. כל הטלפונים שהוא מרים, כל המקורות שלו, כל המודיעין, לא נותן כלום, והוא אומר שזו אפילה, חידה גדולה, בגלל זה הם היו כל כך עצבנים, ומולם גססו שניים בקושי בני 20".



שלמור הוסיף: "אמרתי לקצין משטרה, אולי הייתם צריכים להשאיר את ריקו שירזי ואבוטבול מחוץ לכלא, והוא צחק, כי אי אפשר שלא לעצור אותם. אבל אילו כרישי העולם התחתון היו נשארים בחוץ, ולא נכנסים לכלא, האירוע הזה לא היה קורה. כיום, כשהם בכלא, אין אף אחד ששולט בשטח וכל חמום מוח שיש לו נשק הולך ומשתמש בו. אברג'יל ואבוטבול ושירזי ידעו שלא בשביל הכל שווה לירות". טגניה השיב: "אני לא חושב, כי אין ואקום בעולם הפשע. זה הדור החדש של עולם הפשע. על מילה מוציא לך סכין, על מבט לא נכון יורה בך. לצערנו אנחנו חווים את זה כל יום וכל לילה".