בנוסף להפסקת תנועת הרכבות בין תחנות ההגנה לסבידור, תנועת הרכבות בקו ירושלים-הרצליה תסתיים בתחנת לוד ובקו הוד השרון התדירות תצומצם.
במקביל, ברכבת ישראל הוקם חפ"ק מעל פני הקרקע ובימים האחרונים הוצבו עשרות חיישנים לאורך המסילות בנתיבי איילון, הסמוכות לאזור החפירה.
"המסילות מאוד רגישות ועבודות החפירה בעומק של 12 מטרים בלבד, עלולות לגרום לתזוזה אפילו קלה. אין לנו בארץ ניסיון קודם בחפירה מהסוג הזה ואנו נוקטים בכל אמצעי הזהירות", הבהירו בנת"ע וברכבת ישראל. לנוכח אי הבהירות לגבי הצפוי, הוחלט שלא לבצע את עבודות חפירת המנהרה המקבילה של הרכבת הקלה. עבודות החפירה יחלו רק בעוד כמה שבועות וגם אז צפויה ככל הנראה הפסקת של תנועת הרכבות לכמה ימים.