דריכות שיא ברכבת ישראל ובחברת נת"ע עם תחילת עבודות חפירת מנהרת "הקו האדום" של הרכבת הקלה הלילה (בין ראשון לשני) מתחת לנתיבי איילון. עם תחילת העבודות הופסקה תנועת הרכבות בין תחנות ההגנה לתחנת סבידור ותחנת השלום נסגרה לתנועה. ברכבת ישראל הבהירו שהפסקת תנועת הרכבות בין תחנות ההגנה לסבידור מתוכננת לחמישה ימים, אך אם קצב החפירה יהיה מהיר יותר ולא תהיה פגיעה במסילות, תנועת הרכבות תתחדש עוד לפני יום חמישי.
 
בעקבות סגירת תחנת השלום, הצפי הוא לעומסי תנועה כבדים ביותר בשעות הלחץ של הבוקר ואחה"צ במרכז תל אביב. אמנם רכבת ישראל ומשרד התחבורה הודיעו על הפעלת מערך של הסעות (שאטלים) מתחנות ההגנה וסבידור, ללא תשלום, עם תחנת עצירה בתחנת השלום, אבל החשש הוא שרבים מהנוסעים יעדיפו להגיע למרכז תל אביב ברכביהם הפרטיים ואז העומסים בכבישים יחמירו.  ברכבת ישראל הבהירו שמהבוקר יפעל שירות ההסעות הייעודי, קו 777, בתדירות גבוהה ובשיטת "מלא וסע".

פקקי ענק. עבודות הרכבת הקלה בת"א. צילום: נת"ע
פקקי ענק. עבודות הרכבת הקלה בת"א. צילום: נת"ע

 
בנוסף להפסקת תנועת הרכבות בין תחנות ההגנה לסבידור, תנועת הרכבות בקו ירושלים-הרצליה תסתיים בתחנת לוד ובקו הוד השרון התדירות תצומצם.

חברת נת"ע תחל הלילה את חפירת המנהרה שתחצה את נתיבי איילון. אמנם המנהרה בפיר גלי גיל היא בעומק של 30 מטרים, אבל במקטע של נתיבי איילון עומקה יהיה רק 12 מטרים מתחת לפסי הרכבת. זאת, לנוכח הגובה הנמוך יותר של נתיבי איילון.

כעשרה מטרים חפירה ביום


קצב העבודה האופטימלי של מכונת ה-TBM  - "גולדה", המופעלת על ידי מומחים ועובדים מסין, עומד על כעשרה מטרים ביום. אבל בשל החשש מפני השפעות על מסילות הרכבת, קצב החפירה יהיה איטי יותר והוא יעמוד ככל הנראה על כחמישה-שישה מטרים ביום. בחברת נת"ע הבהירו שעבודות החפירה יתבצעו בכל שעות היממה ותהיה בדיקה באמצעות גלאים על השפעות אפשריות. בשל כך מכונת ה-TBM  תפסיק מידי פעם את עבודות החפירה, על מנת לבדוק את ההשפעות.
 
במקביל, ברכבת ישראל הוקם חפ"ק מעל פני הקרקע ובימים האחרונים הוצבו עשרות חיישנים לאורך המסילות בנתיבי איילון, הסמוכות לאזור החפירה.
בנוסף לחפ"ק, יעקבו מומחים מחדר המצב של הרכבת בתחנת סבידור אחר ההשלכות. 
 
"המסילות מאוד רגישות ועבודות החפירה בעומק של 12 מטרים בלבד, עלולות לגרום לתזוזה אפילו קלה. אין לנו בארץ ניסיון קודם בחפירה מהסוג הזה ואנו נוקטים בכל אמצעי הזהירות", הבהירו בנת"ע וברכבת ישראל. לנוכח אי הבהירות לגבי הצפוי, הוחלט שלא לבצע את עבודות חפירת המנהרה המקבילה של הרכבת הקלה. עבודות החפירה יחלו רק בעוד כמה שבועות וגם אז צפויה ככל הנראה הפסקת של תנועת הרכבות לכמה ימים.