בפעם השנייה תוך חודשיים הודיעה היום (שלישי) מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דויד, כי במידה והמשא ומתן עם משרד החינוך והאוצר על תנאי העסקת עובדי ההוראה לא יהיה לשביעות רצון הארגון, אז לאחר חופשת הפסח מערכת החינוך תושבת. בפעם הקודמת הסתדרות המורים הודיעה בשני בינואר כי על רקע אי מציאת פתרון לבעיית קיזוזי השכר תתקיים שביתת אזהרה והלימודים בכל מוסדות החינוך יחלו למחרת בשעה 11:00 אך לבסוף השביתה קוצרה בשל צו מניעה שהגישו משרדי החינוך והאוצר ואליהם הצטרפה גם הנהלת פורום ועדי ההורים היישוביים.



בן דויד אמרה בכנס חינוך בירושלים כי "אנו מנהלים משא ומתן מול משרדי החינוך והאוצר על קיזוזי שכר למורים והודעתי שאם לא יענו על דרישתנו נאלץ להשבית את מערכת החינוך אחרי חופשת הפסח. לא אתן שיכניסו יד לכיסם של המורים״.



אולם, גורמים במערכת החינוך מדגישים כי בהסכם קיבוצי מה-30 בספטמבר 2016 כבר עוגנו העלאות שכר לעובדי ההוראה ומלכתחילה תאריכי ההעלאות תוכננו כך שיינתנו בסמיכות למועד הבחירות למזכ"לות ההסתדרות בחודש מאי.



על פי ההסכם, שנחתם בין הממונה על הסכמי השכר והסכמי העבודה במשרד האוצר, יוסי כהן ומנכ"לית משרד החינוך היוצאת, מיכל כהן למזכ"ל הסתדרות המורים לשעבר, יוסי וסרמן, עובדי ההוראה יזכו לתוספת שקלית אחידה מספטמבר 2016 ועד סוף פברואר 2017 בסך 108.18 שקלים, כאשר מדרגת התוספת הבאה תהיה מהחודש ועד סוף מאי בסך 193.64 שקלים, והלאה.



כמו כן, החל מהחודש הנוכחי יקבלו עובדי ההוראה תוספת של 0.26% מבסיס השכר, לתוספות שכר והטבות כספיות. עוד נכתב בהסכם בו גם הייתה מעורבת בן-דויד, כי "בתקופת הסכם זה לא ינקוט צד מהצדדים או יחידה מיחידותיו נגד הצד השני או יחידה מיחידותיו באמצעי שביתה או השבתה, מלאה או חלקית", אך בן-דויד כאמור מאיימת בשביתה.



"שביתת בחירות"



גילה קליין, מתמודדת למזכ"לות הסתדרות המורים ויו"ר סיעת נח"ל, התייחסה לדברים ואמרה כי "בן-דויד יוצאת לשביתת בחירות על קיזוזים בלבד כאשר יש לבטל את ההסכם מראשיתו ולשבת ולהגיע להסדרים מיטיבים משמעותית על תנאי העבודה והשכר של עובדי ההוראה. היא יודעת שההנהלה המצומצמת של וסרמן שהיא היתה חלק ממנה, אישרה את הסכם הפגיעה בשכר של עובדי ההוראה בדרגות 7 עד 9. היא וחבריה אישרו את הסכם הפגיעה בשכר, בדרגות 7-9 ובדרגות 1-3 בעוד אני התנגדתי ושלחתי מכתבים לשר החינוך והאוצר המתריע על הפגמים בהסכם".



עוד אמרה קליין כי "חמור ביותר שלא מספרים לעובדי ההוראה את האמת. חמור עוד יותר שמשתמשים באיום בשביתה שעלול לפגוע במעמדו ושכרו של עובד ההוראה ללא דרישות מהותיות באמת עבור המורים. יש פה נסיון לזרות חול בעיני עובדי ההוראה ולצייר תמונה כאילו מנסים להיטיב איתם בעוד ממשיכים להכות בהם, בשכרם ומעמדם. וסרמן הלך ובן-דויד ממשיכה את הריקבון. עובדי ההוראה הם אנשים חכמים וחשוב היום לומר להם את האמת העירומה. מכרו אתכם, מוכרים אתכם ומזינים אתכם במידע לא נכון כפי שעשו שנים. אמשיך להילחם על ניקיון הבית ועל זכויות עובדי ההוראה שהם נר לרגלי".



תגובת הסתדרות המורים: "כל מטרת המו״מ שמתנהל כעת הוא למנוע קיזוזים והפחתות שכר הנובעים מהסכם וסרמן. הסתדרות המורים בראשותה של יפה בן דוד לא מתיימרת להציג הישג של תוספות שכר אבל בהחלט פועלים למנוע תוספות שכר לקבוצת עובדים אחת , הבאים על חשבון הפחתות שכר לקבוצת עובדים אחרת", והוסיפו כי "יפה בן דוד לא היתה שותפה להסכם כשם ששאר חבריה בהנהלה לא שותפו בו . למרות שהיא בעד סולידריות בין קבוצות שונות של עובדי הוראה היא לא תאפשר מהלך כזה , של פגיעה באחד לטובת האחר".