כשאתם משאירים את ילדיכם בצהרון אתם חושבים שהשארתם אותם במקום בטוח עם צוות שידאג להם למספר שעות או לפחות במינימום - ידאג שהדלת תהיה נעולה כך שהם לא יוכלו לצאת. לא כך קרה אתמול באשדוד - עמנואל, פעוטה בת שלוש הצליחה לצאת לבד בסביבות השעה 16:30 משטח הצהרון מבלי שאף אחד מצוות הצהרון שם לב להיעדרה.



במזל, הילדה הקטנה ידעה את דרכה הביתה והצליחה להגיע בשלום. בתגובה לאירוע החמור, אורן טואיל, מנכ"ל החברה העירונית לתרבות ופנאי באשדוד החליט לא לקחת שום סיכון והשעה את צוות עובדי הגן עד להשלמת בדיקת האירוע ובינתיים רועננו ההנחיות.



בראיון לחדשות ערוץ 2 אמה של הפעוטה, אסתר סיפרה את שאירע. "היא הייתה צריכה לחצות כביש בדרך הביתה" אמרה אסתר והוסיפה: "היא הגיעה ללובי לבדה, אחת השכנות ראתה אותה ושאלה אותה אם היא גרה כאן. עמנואל ענתה לה 'כן', השכנה שאלה באיזו קומה, והיא ענתה שהיא גרה בקומה השלישית. השכנה לקחה אותה למעלית, ובקומה השלישית עמנואל זיהתה שזאת לא הקומה הנכונה, הן המשיכו ועלו לרביעית, לחמישית עד שהגיעו לקומה השישית, שם עמנואל זיהתה את סבתה ורצה אליה". 



לאחר שאסתר גילתה שבתה עזבה את פעוטון וכי חייה היו בסכנה, היא הלכה להתעמת עם הגננת, אך הגננת ניסתה להדוף את האשמה ולהפנותה לעבר עמנואל עצמה, לאחר שבתחילה טענה כי אחיינה של אסתר אסף אותה אך הוא לא היה באשדוד באותו היום. במהלך השיחה בין השתיים  אמרה מנהלת המעון כי "הילדה כל שניה קופצת לדלת, תדעי לך, אני כל שנייה אומרת 'עמנואל תשבי' כי היא כל שנייה קופצת לדלת".



החברה העירונית לתרבות אשדוד: "ההורים חייבים לדעת שילדיהם בטוחים"



מהחברה העירונית לתרבות ופנאי באשדוד נמסר כי "מסגרת יול"א (יום לימודים ארוך) מאפשר לילדי הגנים רצף חינוכי שמתחיל משעה 08:00 בבוקר בגן הילדים והמשכו בצהרונים – עד לשעה 17:00 כשאלפי הילדים ממשיכים למעשה את המסגרת החינוכית. אף על פי שהאירוע הסתיים בשלום, החברה העירונית לתרבות הפנאי המפעילה את הצהרונים, אינה מתכוונת לעבור לסדר היום על הפרשה אלא לקיים בדיקה מעמיקה על הנסיבות, לערוך בירור לצוות הגן ולגבש מסקנות".



עוד נמסר כי "ההורים חייבים לדעת בוודאות כי הילדים שבצהרונים נמצאים במסגרת בטוחה ואחראית ואנחנו נעשה הכל כדי שאירוע כזה לא ישוב". כמו כן, מתכוון המנכ"ל לכנס בהקדם את כל עובדי הצהרונים לשיחה ולהבהרת נהלי העבודה.