הצעת החוק הדוחה את סגירת שדה דב אושרה הערב (רביעי) בקריאה טרומית, בתמיכה של למעלה מ-70 חברי כנסת מכל הסיעות, לאחר שבג"ץ טרם החליט האם יקבל החלטה בעניין מועד פינוי השדה. היא מבקשת להותיר את פעילות השדה האזרחי עד לפינוי השדה הצבאי ב-2019, זאת על מנת למנוע את הפגיעה הקשה הצפויה, תיירותית, כלכלית ורפואית בעיר אילת ובתושביה. בנוסף, לא הוקמה חלופה נאותה לקליטת פעילות התעופה האזרחית משדה התעופה שדה דב כפי שקבעה החלטת ממשלה בעבר. לאחרונה, דחו בעלי הקרקע את הפשרה שהוצעה להם.



ההצעה, שיזמו חברי הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני) ובצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) עלתה ביום ראשון האחרון להכרעת ועדת השרים, אולם הם ביקשו להמתין לדיון בעתירה בבג"ץ שהתקיים היום. בנוסף, ההחלטה צפויה לפגוע פגיעה אנושה גם בתעופה האזרחית הפנימית של ישראל, שכן ההערכה היא כי שדות התעופה במחניים ובחיפה לא יוכלו להמשיך את פעילותם הסדירה עם סגירת שדה דב, מאחר ונמל התעופה בן גוריון אינו ערוך לקלוט פעילות אווירית מסוג זה.



חבר הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני) אמר כי "הגישה תאבת הבצע של בעלי הקרקע הובילה לדחיית הצעת הפשרה שהיתה טובה לכל הצדדים ודחקה את הכנסת לחקיקה הזו. "אמרנו מהרגע הראשון שאף אחד כאן לא ירים את ידו בעד גזר דין מוות לאילת ולערבה וכך יהיה. אם הם מתעקשים להעמיד אותנו בפני הבחירה בין הזכות למגדל מול הים ובין הזכות של הפריפריה להמשיך להתקיים- הבחירה שלנו ברורה מאוד".



חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) התייחס להצעת החוק והוסיף: "הצלחנו. שדה התעופה האזרחי שדה דב חייב להישאר פתוח, לכל הפחות, עד סגירת השדה הצבאי ב-2019 או עד להעמדת תחליף ראוי. לא נאפשר את סגירת נתיב האוויר לעיר אילת ולא נאפשר את הפגיעה האנושה בפריפריה. הוא חייב להמשיך לעבוד למען תושבי אילת ולמען כולנו".