שר החינוך נפתלי בנט התייחס הערב (רביעי) לפרסום ברדיו גלי ישראל על כך שמשרד הביטחון מתכוון לפנות בזמן הקרוב למשרד החינוך, בדרישה להפסיק את התקצוב של המכינה הקדם צבאית "בני דוד" בעלי, בעקבות התבטאויותיו של ראש המכינה הרב יגאל לוינשטיין. על פי הפרסום, הדרישה הגיעה בידיעת שר הביטחון אביגדור ליברמן. בנט הסביר: "נשקול לדון עם שר הביטחון על סגירת מכינת עלי, לאחר שישלים את חיסול הנייה".



בנט ציין כי "מכינת עלי הצמיחה מתוכה את גיבורי ישראל רועי קליין ז"ל, אלירז פרץ ז"ל, עמנואל מורנו ז"ל ועוד רבים ומופלאים, והיא כמובן תמשיך את פעולתה כסדרה. מה שדרוש תיקון יתוקן, בוודאי לגבי אמירות אומללות, אך בלי התלהמות מיותרת".



הרב צבי טאו, אחד הבולטים בזרם הממלכתי בציבור הדתי לאומי, התייחס לפרסום ואמר בראיון בערוץ 2 כי "צריך לצאת למרד אזרחי; זה טירוף, אסור לציית לפקודה כזאת". הוא הוסיף: "זו בעיה קיומית של כל המדינה של כל האומה, צריך לצאת לרחבות, צריך לצאת למרד אזרחי. האם אנחנו חיים כמו חיות? כמו בהמות או שאנינו חיים חיי אדם". לדבריו, יש רצון לשתול בהם ערכים. "התחילו עם סוטי מין ועכשיו זה, זה כבר אובדן השפיות, אובדן הדעת אובדן המוסר היסודי", הוסיף, "אנחנו בני אדם או בעלי חיים, זה טירוף זמני, אנחנו נדחה את זה - לא נמלא שום הוראה ושום פקודה מהסוג הזה שנגד הצניעות".



מכתב אנשי מילואים: "פוגע בלכידות המבצעית - אם הן מפריעות לנצח מקומן לא בצבא"



במקביל, פורסם מכתב של אנשי מילואים נגד גיוסן של נשים לתפקידי לחימה. "נוכחנו לגלות, כי בשנים האחרונות החליט צה"ל לקדם שילוב נשים בתפקידי לחימה, למרות שבמקביל נחשפנו לנתונים שהוציא הצבא עצמו על מחקרים שביצע ומסקנותיו כנגד המהלך אך לא דאג לפרסמם לעיני הציבור", נכתב, "עוד נוכחנו לגלות, כי על פי דוחות שהצבא הכין, ישנה עליה משמעותית בהטרדות המיניות ורכישה מערכתית גדולה יותר של אמצעי מניעה, דבר המעיד גם על פגיעה בלכידות המבצעית". הם הוסיפו: "אנחנו קוראים לך הרמטכ"ל, לעצור את המירוץ המטורף הזה".



אחד מהקצינים החתומים על המכתב אמר כי "אם עכשיו, בשביל הערך של שילוב נשים ביחידות קרביות אנחנו מורידים את רף האימונים, אנחנו פוגעים להן בבריאות ובלכידות המבצעית ופוגעים בסוף בכוח של צה"ל זה לא טוב ולא בריא - אם הן מפריעות לנצח, אז מקומן לא בצה"ל" הוא התייחס לעניין של רכישת אמצעי המניעה: "זה מראה שהצבא מכיר בכך שהמציאות של נשים וגברים ביחד יוצרת מתח מיני ובעיות שעוד פעם צה"ל עסוק בעוד משהו". הוא סיכם כי "הכנסה של נשים, בשם לא יודע מה, פוגעת בלכידות המבצעית שלנו - אנחנו נהיה עסוקים כלונו בבלונדינית ולא בלתכנן את הציר".



משרד המשפטים: "לא נפתח בחקירה נגד הרב לוינשטיין על הסתה"



כזכור, מוקדם יותר היום משרד המשפטים הודיע כי אין לפתוח בחקירה נגד הרב יגאל לוינשטיין. על פי לשון ההודעה, לא בחשד לפרסום לשון הרע נגד ציבור, ואף לא בחשד להסתה לאלימות. בפרקליטות נימקו את ההחלטה בכך ש"הוא לא קרא, אף לא במשתמע, לפעול באלימות כלפי חברי קהילת הלהט"ב, או כלפי כל אדם אחר. על כן, לא מתקיים היסוד הקבוע בעבירת ההסתה לאלימות".



לוינשטיין, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, תקף בשנה שעברה את חברי הקהילה הגאה בנאום פומבי, ואמר כי "הגאים הם אנשים שאיבדו את הנורמליות, סוטים שמטריפים את המדינה, נכנסו לצבא ואף אחד לא מעז לצפצף". דבריו גררו ביקורת קשה, ובצה"ל חדלו מלהזמין אותו לפעילויות בבסיסים. אתמול פורסמה התבטאות מעוררת מחלוקת נוספת של לוינשטיין, ולפיה גיוס צעירות דתיות לצה"ל "שיגע אותן, והפך אותן ללא יהודיות".



בנוסף ציינו בפרקליטות כי הסמכות המאפשרת ליועץ המשפטי לממשלה, בגין לשון הרע, תפעל רק במקרים נדירים וחריגים במיוחד, ולמעשה לא הופעלה מעולם עד היום. ראשת התחום הפלילי בפרקליטות המדינה הביאה כדוגמה את ההחלטה שלא להגיש כתב אישום נגד מוחמד בכרי, יוצר הסרט הדוקומנטרי "ג'נין ג'נין" שעסק בפעילות צה"ל במסגרת מבצע "חומת מגן".