הסערה שעוררו דבריו של הרב יגאל לוינשטיין המתנגד לגיוס נשים לצבא עדיין לא שככה, כאשר רק אתמול העיתונאית אילנה דיין פרסה פוסט בדף הפייסבוק של התכנית "עובדה" בהגשתה ובו התייחסה להתבטאויות. בין היתר, היא כתבה בפוסט: "כן, זכותך לומר את אשר על ליבך, הרב לוינשטיין. כן, אני יודעת שדיברת אל ציבור מסוים, כן, על נערות דתיות דיברת, על הדברים הנוראים שקורים להן במהלך השירות הצבאי. ובכל זאת, עמדתי אתמול מול הטלויזיה, ונעלבתי עד עמקי נשמתי. נעלבתי בשמן של המון בנות צעירות, דתיות ולא דתיות, שבהבל פה הפכת אותן למשוקצות, מופקרות, פסולות חיתון. נעלבתי בשם כל הלוחמות בקרקל, חלק מהן אני מכירה באופן אישי, נשים צעירות בנות 18 ו-20, שנלחמות באלף חזיתות".



בהמשך היא סיפרה על בתה יעל, קצינה בדרגת סרן המשרתת בצבא כבר כמעט שש שנים. "היתה מדריכת שיריון, וקמבצ"ית בגדוד שקד של גבעתי, היתה מפקדת צוות בבה"ד 1, והיתה מ"פ של קורס מדריכות שיריון בשיזפון. כן, צמד המילים הזה שהתזת מפיך כמו קללה – "מפקדת פלוגה" – היו עבורה חלום חיים. וכשהובילה את מסע הכומתה הראשון שלה כמפקדת בביה"ס לקצינים, היה לה חיוך אדיר על הפנים, וגם צבעי הסוואה, השם ישמור", כתבה.





מוקדם יותר היום, דובר צה"ל מוטי אלמוז פרסם בדף הפייסבוק שלו פוסט תגובה לאמירותיו של לוינשטיין והגדיר אותן "לא ראויות". הוא כתב בפוסט: "בשעות האחרונות מתפרסמות קריאות להפסיק את שילוב הנשים בצה״ל. אחיי לנשק- אתם טועים, צה"ל של כולם, נשים וגברים: בני הציונות הדתית היקרים המצויים ביחד עם אחיהם החילוניים בכל שורות הצבא ולוחמות דתיות וחילוניות העומדות על משמר ארצנו, חרדים, בני הדתות השונות- החברה הישראלית כולה".





דובר צה"ל אף התייחס לנושא בתוכנית של אילה חסון ב-103FM. "לפי חודש וחצי הוצאנו הודעה שלא להזמין יותר את הרב לוינשטין להרצאות, ואנו עושים את זה בצער בגלל המילים ששמענו לפני יומיים. אני מבין את חשיבות הפרובוקציה כשרוצים להעביר מסר, אבל להתייחס לנשים בצבא במושגים של חום וקור בשנת 2017 - זה באמת לא ראוי לתגובה", אמר אלמוז שהוסיף: "כך לא מעבירים מסרים". דובר צה"ל סיכם כי "הצעד המעשי הגדול שאנו עושים זה איחוד השירות של נשים וגברים יחד. אנו רוצים שכולם ירגישו שהצבא הזה הוא ביתם".