לאחר מספר חודשים של חקירה סמויה, נעצרו הבוקר (רביעי) 13 חשודים ובהם בעלי תפקידים ונושאי משרה בתעשייה האווירית, בחברות פרטיות אשר סיפקו ואו מספקות שירותים לתעשייה האווירית וקצין צה״ל בכיר לשעבר שהינו דמות מוכרת במערכת הביטחון. החקירה התנהלה על ידי על ידי להב 433 במשטרת ישראל, במחלק חקירה וחשיפה ייעודי לנושא שחיתות ציבורית בחברות ממשלתיות , ובשיתוף הממונה על הביטחון במערכת הביטחון וחקירות מס הכנסה תל אביב ברשות המסים,



על פי המשטרה, מדובר בחקירה מסועפת, רחבת היקף המורכבת ממספר רב של תתי פרשיות המעלה חשד למסכת ענפה של עבירות שחיתות, מרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, גנבה בידי עובד ציבור,מרמה והפרת אמונים.



"טיפה בים במערכת כמו התעשייה האווירית"



פרשה זו, המכונה פרשת 630 כוללת מספר רב ומגוון של מעורבים, המצויים ברבדים שונים של החברה וביניהם בכירים, חברי ועד, חברי דירקטוריון, מנהלים, עובדים זוטרים, בכיר בבנק ששיתף איתם פעולה ועוד מספר גורמים הקשורים לקבלנים ספקים ונותני שירותים, חלקם חיצוניים העובדים בקשר מול התעשייה האווירית.



במסגרת הפעילות שבוצעה הבוקר ערכו כוחות משטרה חיפושים בבתי החשודים, בחברות ובמשרדי התעשייה האווירית. בהתאם להתפתחות החקירה יובאו מי מהחשודים להארכת מעצרם, בהמשך היום, בבית משפט השלום בראשון לציון.



עובד שיצא לאחרונה לגמלאות ושמע על דבר המעצרים לא הופתע, וסיפר ל"מעריב-אונליין": "מדובר במנגנון מושחת, ורק מי שהיה בתוכו מכיר את אופן הפעולה שלו. שמענו מפי חברים בוועד על יחסי תן וקח שהיו עם קבלנים בחברה, והיה בברור לכל מי שנמצא בעבודה שהנוכחות של גורמים הקשורים להפקות אירועים, לכנסים, לחופשות וכל היוצא באלה, אינה מקרית", יחד עם זאת הוא הוסיף כי יש להמתין לתוצאות החקירה, אך העריך כי איך שהיא לא תסתיים, מדובר בטיפה בים במערכת כמו התעשייה האווירית.



מהתעשייה האווירית נמסר כי: "הבוקר נודע לחברה כי משטרת ישראל פתחה בחקירה בתעשייה האווירית. אין בידי הנהלת החברה כל פרטים נוספים בנושא.


מנכ"ל החברה הנחה את כל הגורמים הרלבנטיים לשתף פעולה באופן מלא, ככל שיידרש וללא סייגים עם משטרת ישראל ולפעול על פי הנחיותיה, במטרה למצות את החקירה ואת הדין עם כל גורם שעבר עבירה. התעשייה האווירית תמשיך להיות אבן בניין מרכזית בביטחון מדינת ישראל ובכלכלתה".