הרצח בחולון: רופא משפחה שנכח בקופת החולים "כללית" בעת רצח האחות טובה קררו, וסייע בתפעול האירוע, התראיין בגל"צ ותיאר את המראות הקשים. "שום דבר לא הכין אותי לזה, זה גיהנום עלי אדמות. אני לא מעכל את האימה. הייתי בלבנון בשנות ה-90 ובבית ספר לרפואה, ראיתי דברים. אבל מה שראיתי בחדר שלה, אלה דברים מאוד מאוד קשים".



לדבריו, "היו שם שתי אחיות שראו ראשונות את טובה בוערת. משהו כזה לא ראיתי בחיים שלי. אתה רואה משהו, והמוח מסרב להבין מה אתה רואה. שבריר שנייה לאחר שראיתי את הזירה יצאתי למסדרון וצרחתי שצריך מטף, הכל היה עשן. ידעתי שאני חייב לכבות את האש. אי אפשר היה לעמוד באזור של החדר מרוב עשן. כשחזרתי עם המטף כבר אי אפשר היה לעמוד במסדרון. היה מטופל שניסה לשפוך מים מבקבוק, כמובן שזה לא עזר".



רק בדיעבד הבין הרואפא את השתלשלות האירוע: "רק כשעמדנו בחוץ, אחד המטופלים הסביר לי מה קרה. לא עלה בדעתי שמישהו יעשה דבר כזה, במיוחד לטובה, שלא עשתה רע לאף אדם".



על הקשיש שביצע את ההצתה סיפר: "לא היו שום רמזים שזה עומד לקרות. הוא הגיע לפני הרבה יותר משבוע וקיבל חיסון. לפני שבועיים שלושה היה אירוע שבו הוא קילל את טובה והיא אמרה שפעם הבאה שזה יקרה היא תפנה למשטרה. מאז הוא המשיך להגיע אבל לא השמיע איומים, לא היה שום רמז שהוא יפעל ככה".



עוד סיפר כי האירוע יצר שבר גדול: "מה שעשה הבן אדם אתמול, מעבר ללרצוח אדם אחר הוא רצח את הנשמה של המרפאה. את האמון הבסיסי בין מטופל למטפל. אני לא יודע איך נצא מהבור הזה. יקח זמן לטפס החוצה, אבל אני מכיר את הצוות והכוחות הנפשיים הגדולים שלו".