שופטת בית משפט השלום בתל אביב רונית פוזננסקי כץ האריכה הבוקר (רביעי) את מעצרו של אשר פרג', החשוד ברצח אחות קופת חולים הכללית טובה קררו בשבעה ימים עד לתאריך 22.3. בהחלטתה ציינה השופטת כי בתקופה האמורה הפסיכיאטר המחוזי יכין חוות דעת ראשונית בעניינו של החשוד וזאת לאחר שהוסכם בין הצדדים כי תיערך בדיקת הסתכלות בבית החולים "אברבנל" בתנאי מעצר.



עוד ציינה השופטת כי אתמול סמוך לשעה 8:40 הגיע החשוד למרפאה שבחולון ולאחר שקיבלת טיפול מהאחות במרפאה שפך עליה חומר דליק והצית אותה ובכך גרם למותה. "מדובר באירוע בו החשוד גבה את חיה של הקורבן, אשר במשך שנים, כפי שעולה מן החומרים שהוצגו בפניי, עסקה בהצלת חיי אדם ובמתן טיפול רפואי לאוכלוסיה רחבה. מדבור במקרה טרגי אשר מציף בעיה רחבה שחוזרת חדשות לבקרים של אלימות אשר ננקטת ע"י מטופלים ובני משפחותיהם כלפי צוותים רפואיים באשר הם. דומני כי כל האמור מלמד על רף מסוכנות גבוה ביותר מצידו של החשוד, אשר לא חשש לבצע את זממו ובמעשיו הוביל לתוצאה החמורה ביותר האפשרית".



יש לציין כי בראשית הדיון אמרה פרקליטותו של החשוד, עו"ד אופיר כתבי, כי היא מבקשת לשלוח אותו להסתכלות פסיכיאטרית וכי יש לאתר בית חולים שאינו תחת קופת חולים כללית לאור האמוציות. כתבי טענה בנוסף נגד פרסום השחזור שנערך אמש לחשוד ואמרה: "אני מביעה מורת רוח על כך שאתמול השחזור כבר הוצג בטלוויזיה. הוא חלק מפעולות חקירה והיא נמצאת בתחילתה". בתוך כך ביקשה עו"ד כתבי שלא לאפשר את פרסום תמונתו ושמו של החשוד אולם בקשה זו נדחתה ע"י השופטת.



כתבי אמרה אמש שהקשיש טוען כי "הייתה לו כל כוונה לפגוע באנשי הצוות הרפואי, וכי לא שפך חומר דליק על האחות. לטענתו, רצה לפגוע ברכוש וזרק בקבוק למרכז החדר כדי לזעוק על הסבל שנגרם לו ולקבל סיוע מהרשויות".



האירוע התרחש אמש בקופת חולים ברחוב קפלן בחולון, אז הגיע למקום הקשיש בן ה-78, אדם בו טיפלה קררו בעבר ואשר לפי החשד לא היה מרוצה מאופי הטיפול שקיבל. הקשיש, שייתכן שלוקה בנפשו, שפך עליה חומר דליק והצית אותה, כל זאת לעיני אזרחים ששהו במקום. לאחר המעשה הוא פתח במנוסה ונמלט מהמקום, אך אותר ונלקח לחקירה.



רופא שהתראיין הבוקר לגלצ סיפר כי "לא היו שום רמזים שזה עומד לקרות. הוא הגיע לפני הרבה יותר משבוע וקיבל חיסון. לפני שבועיים שלושה היה אירוע שבו הוא קילל את טובה והיא אמרה שפעם הבאה שזה יקרה היא תפנה למשטרה. מאז הוא המשיך להגיע אבל לא השמיע איומים, לא היה שום רמז שהוא יפעל ככה".