הולכת ומסתבכת: התגבשה תשתית ראייתית כנגד ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג, כך נודע הערב (רביעי) ל"מעריב אונליין" על ידי גורם המעורה בפרטים. ממידע שהגיע לידי מעריב אונליין עולה כי המשטרה תסכם בימים הקרובים את החקירה שהתנהלה בעניינה של פיירברג ולאור התשתית הראייתית המוצקה לכאורה שהתגבשה עד כה היא תעביר את ממצאי החקירה לעניינו של פרקליט המדינה על מנת שהוא יקבע האם יש מקום להגיש כתב אישום נגד ראשת העיר בכפוף לשימוע. 



פיירברג. חשודה בקבלת שוחד מקבלנים עבור הטבות מפליגות. צילום: גיל יער



כזכור, פיירברג נעצרה ב – 7 בספטמבר בשנה שעברה בחשד למעורבות בפרשת שחיתות שנחשפה על ידי להב 433 במשטרה, זאת בתום חקירה סמויה שהתנהלה ביחידה. במהלך החקירה עלה החשד כי ראש העירייה בנתניה קיבלה שוחד בין במישרין ובין באמצעות אחרים מיזמים וזאת בתמורה להקלות והטבות מפליגות שהעניקה להם. בין השאר נחשדה פיירברג כי רכשה בהטבה מיוחדת יחידת דיור במגדל דיור שיועד תחילה לשמש כמלון. יזם הפרויקט נעצר גם הוא לחקרה בגין הפרשה האמורה.

עוד נעצרו בעלה לשעבר אלי, בנה צפריר, יו"ר הוועדה לתכנון ובנייה בנתניה שמעון שר, סגנה של ראשת העירייה ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ועו"ד אברהם גוגיג.
 
ראשת העירייה טענה לאורך כל הדרך לניקיון כפיה. כשלושה חודשים לאחר שנעצרה, אז חשרה גם ללשכתה, אמרה: "אני שמחה לחזור ללשכת ראש העיר. אני מתרגשת כמו שהתרגשתי בפעם הראשונה - לפני 18 שנה - בעת שנבחרתי לכהן כראש עיריית נתניה, העיר בה גדלתי וזכיתי לעמוד בראשה ואני גאה בכך. אני רוצה להודות לציבור הרחב, בכלל ולתושבי נתניה, בפרט שחיזקו אותי לאורך כל הדרך ומשוכנעים בצדקתי. מי שמכיר אותי, יודע שאין כל שחר לחשדות הנטענים וחבל שגורמים אינטרסנטיים ניסו לפגוע בשמי הטוב ולהשתלט על העיר. אני יודעת שלא דבק בי כל רבב וסמוכה ובטוחה כי אף רשויות החוק יגיעו למסקנה זו", מסר בשם פיירברג פרקליטה