חאלד קוטינה, רוצחו של שלום שרקי, ערער היום (חמישי) לבית המשפט העליון על הרשעתו ועל גזר דינו. קוטינה הורשע בביצוע פיגוע הדריסה בצומת הגבעה הצרפתית ונידון למאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר. במהלך משפטו ניסו סנגוריו לטעון כי קוטינה סובל מהפרעה נפשית חמורה ואין להרשיעו ובהמשך ביקשו לגזור עליו ענישה מופחתת, אולם בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את הטענות הללו וגזר עליו את העונש המרבי. כעת יצטרך גם בית המשפט העליון לדון בסוגיה זו.



כזכור, הפיגוע אירע ביום השואה בשנת 2015. שרקי, בנו של הרב הרב אורי שרקי ואחיו של כתב חדשות 2, יאיר שרקי, עמד בתחנת אוטובוס יחד עם שירה קליין, בצומת הגבעה הצרפתית, כשקוטינה פגע בהם ברכבו. ההנחה הראשונית הייתה כי מדובר בתאונת דרכים, אך בהמשך החקירה התברר כי מדובר באירוע על רקע לאומני.



נשיא המדינה מנחם את משפחת שירקין לאחר הרצח. צילום: דוברות בית הנשיא



בסופו של דבר, קטינה הואשם ברצח. סנגוריו טענו כי ביצע את המעשה מאחר שהוא סובל מהפרעה נפשית חמורה, אולם השופטים דחו טענה זו והרשיעו את קטינה ברצח. "מכלול הנסיבות מוביל למסקנה ברורה וחד-משמעית, לפיה התקיים בעניינו של הנאשם רכיב 'ההחלטה להמית' שביסוד הנפשי של עבירת הרצח", כתבו בהכרעת הדין.



עוד כתבו השופטים כי "הדריסה בוצעה על-ידי הנאשם אגב הסטת רכבו במכוון לעבר המנוח והנפגעת, בנסיעה מהירה תוך האצת הרכב; ותוצאותיה הקשות, ובכללן העפת הנפגעים באוויר, גרימת הפגיעות האנושות למנוח והפגיעות הקשות לשירה, כמו גם ריסוק הרכב והרס תחנת האוטובוס, מלמדות על עוצמתה הרבה".



השופטים דחו גם את בקשת ההגנה להטיל על קטינה עונש מופחת בשל מצבו הנפשי וגזרו עליו את העונש המקסימלי בחוק, מאסר עולם, ועוד 20 שנות מאסר בגין פציעתה של שירה קליין.