על רקע משבר קואליציוני מחריף, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ורעייתו שרה, נחתו היום (ראשון) בבבירה בייג'ינג והתקבלו על ידי משמר כבוד עם הגעתם לביקור רשמי בסין. במהלך הביקור, שאותו יזמה ממשלת סין, אמור רה"מ להיפגש עם הנשיא, שי ג'ינפינג, ועם ראש הממשלה, לי קצ'יאנג, כאשר מנהיגי המדינות צפויים לציין 25 שנים לכינון היחסים בין ישראל לסין. 



עם יציאתו לביקור לפנות בוקר, התייחס נתניהו לביקור במדינה שהופכת להיות מעצמה כלכלית בשנים האחרונות: "אני יוצא עכשיו לביקור בסין בהזמנת ממשלת סין. אפגש שם עם הנשיא ועם ראש הממשלה. בנוסף לזה אני אהיה נוכח בוועידת חדשנות בסין. ישראל היא מדינה מאוד מבוקשת כפי שאתם יכולים ללמוד מהביקורים האחרונים בוושינגטון, במוסקבה ובמדינות רבות אחרות ועכשיו גם בסין".



 



רה"מ ורעייתו בירידה מהמטוס. צילום: חיים צח לע"מ



בינתיים בישראל, בלבול במפלגת השלטון בשל המשבר הפוליטי בנוגע לתאגיד השידור הציבורי. השר ישראל כ"ץ, העומד בראש מזכירות הליכוד ובעבר הסתכסך עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הביע הבוקר בגל"צ ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה בנוגע למשבר מול שר האוצר משה כחלון. "יש נושאים רבים הדורשים טיפול ומענה, אבל על מחלוקת תקשורתית לא הולכים לבחירות", השר כ"ץ אמר עוד כי שאין חילוקי דעות מהותיים בקואליציה. ולדבריו לא התקיימה כל התייעצות עם הנהגת הליכוד ולא התקבלה שום החלטה בנושא הבחירות. 



מי שעוד התייחס לעניין המשבר הקואליציוני המתהווה הוא שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אשר הגיע היום לבסיס קליטה ומיון, שם אמר לעיתונאים כי "הדבר שישראל הכי פחות זקוקה לו עכשיו זה בחירות. כל בר דעת מבין שבחירות זה הדבר האחרון שישראל זקוקה לו. אני מקווה שעד חזרתו של ראש הממשלה מסין תימצא פשרה". עוד הוסיף ליברמן: "אין שום סיבה לפרק את הקואליציה הנוכחית, וכל אחד צריך לעשות את המקסימום כדי לשמור על העבודה התקינה".



ליברמן ניצל את ההזדמנות והתייחס גם לאירועים האחרונים בסוריה: "צה"ל לא פועל מחוץ לקונטקסט. ואם אנחנו פועלים- יש לזה סיבה אמיתית. אין לנו שום עניין להתערב במלחמת האזרחים בסוריה. בפעם הבאה שהסורים ישתמשו בהגנה אווירית נגד מטוסינו- נשמיד אותם בלי לחשוב פעמיים. בנושא הזה לא תהיה פשרה".