המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בשער האריות בשישי שעבר, בו נפגעו שני לוחמי מג"ב, היה חבר בקבוצת וואטסאפ אשר פעלה תחת השם "הדרך לגן עדן". כך עלה במהלך החקירה שמנהלים המשטרה והשב"כ בעקבות אותו אירוע. במסגרת החקירה נעצרו חשודים תושבי מזרח ירושלים והשטחים, שמעצרם הוארך על ידי בית המשפט, חלקם חברי הקבוצה.



בקבוצת הוואטסאפ היה חבר המחבל, צעיר בן 25 תושב ג'אבל מוכבר. מקים הקבוצה ומנהלה נחקר גם הוא במסגרת החקירה. לפי המשטרה, הקבוצה הוקמה בעיקר לצורך העברת תכני דת וחבריה, בהם המחבל, חיזקו במהלך התקופה האחרונה את הקשר לדת.



היום (ראשון) הובאו כלל החשודים בפני בית המשפט אשר האריך פעם נוספת את מעצרם של 10 מהחשודים עד מחר בבוקר ושמונה נוספים שוחררו בתנאים.


במסגרת הדיונים הסיר בית המשפט צו איסור הפרסום אודות החקירה.



במשטרה אומרים כי חשיפת הקבוצה ובחינת תכניה והשפעותיה מהווה נדבך משמעותי בחקירת הפיגוע בו נפגעו שני לוחמי מג"ב. "חקירת חברי הקבוצה ומעצרם יש בה משום סיכול ושיבוש כוונותיהם של נוספים שיתכן ורצו ללכת בדרכו של המחבל ולממש נסיונות להוציא לפועל פיגוע .משטרת ישראל, בשת"פ גופי הביטחון, פועלת כל העת בכל המישורים במטרה לאתר, למנוע ולסכל כל כוונה לפגוע בחפים מפשע, והפעילות הנחושה והמתמדת תימשך", נמסר מהמשטרה.