נסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל, מגישי תוכנית הבוקר ב-103FM, שוחחו ביניהם היום (שני) על המינוי הטרי של גאולה אבן-סער למגישת מהדורת החדשות המרכזית בתאגיד השידור הציבורי החדש. אבן-סער היא כידוע רעייתו של גדעון סער, אחד מבכירי 'הליכוד', שפרש מפעילות בכנסת ובממשלה לפני שנתיים וחצי ומאז ממתין להזדמנות לחזור לקלחת הפוליטית.



"יש לי הערכה עצומה לגאולה אבן", אמר משעל, שמנה את הרזומה שלה, הכולל את הגשת התכניות "מבט", "יומן" ו"ערב חדש". "היא אשת מקצוע משכמה ומעלה. אבל הידיעה הזו תגיע לראש הממשלה שנמצא כרגע בסין וזה כאילו להכניס לו 'אצבע משולשת'. זה כאילו להגיד לו יאללה, אתה יודע מה? הנה, תראה מה אנחנו... בסופו של דבר, מי מגישת החדשות? אישה ראויה ש...", אמר.



ספי עובדיה אמר שאבן ראויה ושלא צריך להתייחס לייחוס המשפחתי שלה. "אנחנו לא בטוחים שראש הממשלה יביט על זה כמו שאתה אומר", טען. משעל השיב: "ראש הממשלה לא? ורעייתו גם לא? אה", וגרר פרצי צחוק באולפן. "אני רק שואל", הוסיף משעל, "אתם פרשנים, אתה פרשן פוליטי. כזה דבר עובר לראש הממשלה ליד האוזן?". "לא בטוח", השיב עובדיה.




"השאלה המעניינת היא כרגע מי הם המנהלים שבסביבת ראש הממשלה מאתרים כדי להחליף את שני המנהלים המצוינים שיש כיום בתאגיד", הוסיף עובדיה. "איך הם יחליפו אותם? שינוי בחוק. אתה משנה את אופן הבחירה. אתה למשל מאחד את תפקיד היו"ר והמנכ"ל, וקובע שוועדת איתור אותה ימנה שר התקשורת, תחליט מי יהיה המנכ"ל. העיקרון הוא פשוט. ככל שאתה מרחיק את המינויים המקצועיים מהדרג הפוליטי אתה מביא מינויים יותר מקצועיים, וככל שאתה מקרב ומקצר את התהליך, השליטה הפוליטית במינויים של המנהלים יותר גדולה".



"כלומר, יבחרו איש של ראש הממשלה שינהל את התאגיד", אמר משעל. "אני מקווה שיבחרו איש מקצוע טוב", אמר עובדיה. "ככל שזה מתקדם אתה רואה איך מנסים לסרס בכוח את התקשורת החופשית", טען משעל. "נתניהו הצליח", קבע עובדיה, "נכון שכחלון יוכל לומר שיש תאגיד, למרות שנתניהו ניסה בכל כוחו, אבל במהות זה ניצחון של נתניהו". "שניהם הצליחו", סיכם רפאל, "כן יהיה תאגיד, אבל הוא לא יהיה חופשי".