המשטרה מצאה בסיס ראייתי נגד ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים. כך הודיעה היום (שלישי) רשמית. כפי שהתפרסם לראשונה ב"מעריב אונליין", במשטרה התגבשה תשתית ראייתית לכך שפיירברג ובני משפחתה פנו אל יזמים שונים בעלי אינטרס בעיר נתניה והציעו להם הטבות בתמורה לזכויות בפרויקטים שונים בעיר. פיירברג מואשמת בהתערבות פלילית בשבעה פרוייקטים נדל"ניים שונים. 

לפי להב 433, ראשת העיר ומשפחתה הפעילו את עורך דינם, אברהם גוגיג, שפנה בעקיפין ובמישרין לקבלנים והבטיח לראשת העיר את הזכות לרכוש חלק בפרויקטים עתידיים שונים שיבצעו הקבלנים, בעלויות פחותות משמעותית, שיניבו לימים זכות לרכוש דירה בסכום נמוך משמעותית. לפי המשטרה, הטבה שכזו טומנת בחובה פוטנציאל כלכלי של עשרות מיליוני שקלים. 

פיירברג נעצרה ב-7 בספטמבר בשנה שעברה בחשד למעורבות בפרשת השחיתות, זאת בתום חקירה סמויה שהתנהלה ביחידה. במהלך החקירה עלה החשד כי ראש העירייה בנתניה קיבלה שוחד בין במישרין ובין באמצעות אחרים מיזמים וזאת בתמורה להקלות והטבות מפליגות שהעניקה להם. בין השאר נחשדה פיירברג כי רכשה בהטבה מיוחדת יחידת דיור במגדל דיור שיועד תחילה לשמש כמלון. יזם הפרויקט נעצר גם הוא לחקרה בגין הפרשה האמורה.
 
ראשת העירייה טענה לאורך כל הדרך לניקיון כפיה. כשלושה חודשים לאחר שנעצרה, אז חשרה גם ללשכתה, אמרה: "אני שמחה לחזור ללשכת ראש העיר. אני מתרגשת כמו שהתרגשתי בפעם הראשונה - לפני 18 שנה - בעת שנבחרתי לכהן כראש עיריית נתניה, העיר בה גדלתי וזכיתי לעמוד בראשה ואני גאה בכך. אני רוצה להודות לציבור הרחב, בכלל ולתושבי נתניה, בפרט שחיזקו אותי לאורך כל הדרך ומשוכנעים בצדקתי. מי שמכיר אותי, יודע שאין כל שחר לחשדות הנטענים וחבל שגורמים אינטרסנטיים ניסו לפגוע בשמי הטוב ולהשתלט על העיר. אני יודעת שלא דבק בי כל רבב וסמוכה ובטוחה כי אף רשויות החוק יגיעו למסקנה זו", מסר בשם פיירברג פרקליטה.