מנגישים את ההשכלה הגבוהה: השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל (הליכוד), הודיעה הערב (שלישי) כי משנת 2018 יאפשר המשרד לשוויון חברתי קורס פסיכומטרי בחינם לכל אזרחי ישראל, קורס אשר עולה כיום אלפי שקלים ומקשה על צעירים רבים הרוצים להתקבל למוסדות להשכלה גבוהה. מדובר בקורס שיתקיים באינטרנט באופן מקוון, כשמטרתו לסייע לאותם עשרות אלפים ברחבי הארץ להיכנס בשערי האקדמיה.

מידי שנה ניגשים לבחינות הפסיכומטרי כ-70 אלף צעירים וממשרדה של גמליאל נמסר כי השיעורים יועלו לאתר במתכונת של VOD, דבר שיאפשר למועמדים התאמה אישית לקצב ולצרכי הלימוד האישיים שלהם ובכך יוכלו ללמוד בכל שעה שנוחה להם. 
השרה גמליאל אמרה הערב כי "זוהי מהפכה של ממש שתאפשר נגישות להשכלה גבוהה לכל אזרחי ישראל באשר הם, מהפריפריה כמו מהמרכז. קורס הפסיכומטרי המקוון יעניק שוויון הזדמנויות אמיתי לכל צעירי ישראל המעוניינים לרכוש השכלה ולהשתלב באופן משמעותי בשוק העבודה. זו תכלית המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי, להסיר חסמים ולרתום את הכלים הדיגיטליים לשינוי חברתי אמיתי".

כזכור, כבר כיום יש קורסי הכנה מוזלים, כאשר גם בהתאחדות הסטודנטים בשיתוף עם "אקדמיה לעם", הבינו לפני כמה חודשים כי מדובר בנושא הפוגם בסיכויים של צעירים רבים להגיע לאקדמיה בשל קושי כלכלי למימון הקורס. לכן לפני כחצי שנה הם החלו להציע קורס מוזל בעלות של 1,220 שקלים, כאשר עלות הרישום לבחינה היא 580 שקלים.