פקחי רשות הטבע והגנים פשטו אחר הצהרים (רביעי) על פונדק כושי רימון
(הפשיטה על פנדק כושי רמון(צילום: רשות הטבע והגנים
הוותיק שעל כביש הערבה, ופינו משם את חיות הבר בפינת החי, שהיתה במשך עשרות שנים לאחת האטרקציות הוותיקות בדרך לאילת וממנה. הפשיטה הגיעה "לאור הזנחה מתמשכת והחזקה בניגוד לחוק". פרטים על מהות ההזנחה, שבעטיה הוחלט לפנות את החיות, לא נמסרו בינתיים מרשות הטבע והגנים, משום שהנושא נמצא בעיצומה של חקירה.
מרשות הטבע והגנים נמסר: "חילוץ החיות, מבוצע בשעות אלה בשיתוף משטרת ישראל ומשרד החקלאות, לאחר מספר רב של תלונות וביקורות שנעשו במקום בהן נמצא כי החיות מוחזקות בתנאים קשים בניגוד לתנאים ולדרישות המתחייבות בפינות חי מסוג זה. בעל הפונדק, הידוע בכינויו 'כושי רימון', התעלם מהדרישות לשיפור אופן החזקת החיות ואף לא התייצב לשימוע שנקבע בעניין זה לפני חילוץ החיות בפועל. זאת בנוסף להחזקת החיות ללא היתר כדין, חוסר במטפל קבוע ואחראי על המקום, בריחה של נחש מסוכן ועוד".
ברשות ציינו עוד, כי חילוץ החיות מפינת החי, הוא צעד בלתי נמנע לאור התנאים בהם הוחזקו, ולאור הליקויים שהתגלו גם באופן הטיפול השוטף שניתן להן, כפי שנדרש הן מבחינת מוסרית והן מבחינת חוקית. בנוסף נבדק חשד כי במקום מתבצעות פעולות בלתי חוקיות של סחר בחיות בר ולכידת חיות ללא היתר. "חטיבת האכיפה ברשות הטבע והגנים איתרה מבעוד מועד, ומצאה אתרים חלופיים, לאותן חיות בר שחולצו בהם יזכו לתנאי מחייה וגידול ראויים וטובים יותר ובהתאם לחוק".

פקחי רשות הטבע והגנים מגיעים לפונדק כושי רימון. צילום: אריה רוזנברג, רשות הטבע והגנים

יתיר שמיר, מנהל האגף להגנה על החי בחטיבת האכיפה סיפר: "נכנסו היום בצהריים לפינת החי של פונדק הק"מ ה- 101 בבעלות כושי רימון, לאחר שערכנו חקירה מקיפה וגילינו כי החיות מוחזקות בניגוד לחוק ללא היתרים ובתנאים שלא מבטיחים את רווחתם מזה תקופה ארוכה. פקחי הרשות עשו מאמץ גדול כדי למצוא מתקני החזקה חלופיים וזמניים לכל חיות הבר המוגנות שחולצו מהמקום עד לסיום החקירה ובדיקת כל הפרטים. רשות הטבע והגנים תמשיך ותפעל לרווחת חיות הבר המוחזקות בשבייה במדינת ישראל ותמצא את הדין עם אותם גורמים העוברים על החוק".
שמעון רימון, הידוע ככושי רימון, התפרסם ב-1959 כמי שהצליח להסתנן אל פטרה שבירדן כששרר מצב מלחמה בין ישראל לממלכה ההאשמית, בתקופה בה צעירים ישראלים הרפתקנים ניסו להגיע אל 'הסלע האדום' בפטרה במסעות חשאיים. את "פונדק ה-101", כ-90 ק"מ צפונית לאילת הקים רימון, אחת הדמויות הצבעוניות בישראל, בתחילת שנות השמונים לאחר ששוחרר ממאסר בגרמניה שם נעצר באשמת סחר בסמים. ב-2007 שריפה גדולה במקום כילתה חלק מפונדק הדרכים ופגעה קשות גם בבבעלי החיים בפינת החי שהקים רימון במקום, כשחלקן נספו.

מפונדק כושי רימון נמסר בתגובה: "אנו מאחלים לכלל בעלי החיים המוחזקים בפינות חי ושבי במדינת ישראל להיות מוחזקים בתנאים בהם הם מוחזקים בפונדק כושי רימון. הרבה אהבה, דאגה ובתנאים מיטביים, כדי להגדיל את רווחתם ככל הניתן. צר לנו שרשות הטבע והגנים בחרה לפרסם האשמות קשות וחסרות שחר, בטרם בירור הטענות הקשות, כמתחייב מרשות של המדינה.
 
"בניגוד לדברי רשות הטבע והגנים, אין פניות מתועדות ומפורטות אל הפונדק. הפונדק שומר לעצמו את הזכויות מכח הדין לפעול בכל הכלים כדי להמשיך את פעילותו ולהחזיר לעצמו את שמו הטוב לאור הדיבה והנזק שנגרם כתוצאה מפעולת רשות הטבע והגנים".