הותר לפרסום לפני זמן קצר (רביעי) כי יאיר כץ, בנו של השר חיים כץ, הוא אחד משני העצורים הנוספים מפרשת השחיתות בתעשייה האווירית. מעצרו הוארך היום בחמישה ימים. "התמונה המצטיירת מחומר החקירה מדאיגה וזאת בלשון המעטה. דומה שלאורך שנים אנשים עובדים בתעשייה האווירית בתחושת פחד לעתידם המקצועי. עוד עולה שקבוצה של אנשים מתוך הוועד מקדישה זמנה לקידום אינטרסים שלא קשורים לתעשייה האווירית", כך אמר השופט בהחלטתו.



נציג המשטרה אמר על החשדות נגד כץ: "הוא חלק מוועד העובדים בתעשייה האווירית והוא אמון על הרווחה של העובדים ותנאי עבודתם. בהיותו בתפקיד בכיר הוא אמור להוות כתובת לכל בעיות העובדים. הוא ניצל את מעמדו להטיל פחד ומורא על העובדים על מנת לקדם את האינטרסים שלו ושל אחרים. הוא ביצע פעולות פוליטית ופקד עובדים לליכוד תוך סחיטה באיומים".





החשדות: סייע לאביו בבחירות, תוך הטלת מורא




כפי העולה מהחקירה לא מן הנמנע כי המשטרה תבקש לזמן תחילה לעדות גם את אביו של החשוד, השר כץ וזאת לנוכח החשדות החמורים העולים עד כה ולפיהם גייס הבן מתפקדים לליכוד מקרב עובדים שלכאורה סחט אותם וזאת ככל הנראה כדי לקבל טובות הנאה ועל מנת לסייע לאביו בבחירות. ההערכה היא כי אותם מתפקדים סייעו להתברגותו של האב השר כץ בצמרת הסיעה בכנסת והכל כאמור תוך שהבן מטיל עליהם לכאורה אימה ומורא.



כזכור, שימש אביו של החשוד במשך שנים כיו"ר ועד העובדים בתעשייה האווירית ומשם התברג בצמרת הליכוד ולימים הפך לשר.



פרקליטו של כץ, עו"ד אילן בומבך, טען בבית המשפט כי מדובר במי ששירת ביחידה מובחרת בצבא . "הוא מלח הארץ. הוא לא עשה שום דבר שמתקרב לפלילי. אין סיבה שיהיה במעצר. מדובר באדם נורמטיבי, המשטרה לא בדקה אם יש קורלציה בין קידום של עובדים או פיטורם לבין התפקדותם לליכוד. הוא לא סחט אף עובד".



הבוקר פורסם כי ביצעה המשטרה עשרה מעצרים נוספים של חשודים בפרשה, וביניהם בנו של דמות ציבורית מוכרת. בין העצורים מספר בעלי תפקידים ונושאי משרה בתעשייה האווירית. לגבי יאיר כץ, הדגישה המשטרה כי היא בודקת קשר בין מעורבותו בביצוע העבירות לכאורה לבין פעילותו הציבורית של אביו.



במסגרת הפעילות שבוצעה הבוקר, נערכו חיפושים בבתי החשודים ובהתאם להתפתחות החקירה מובאים החשודים להארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון. גם מעצרו של מזכיר הועד, אהוד נוף, הוארך בחמישה ימים. מעצרו של בכיר נוסף בוועד, דוד פרץ, הוארך גם בחמישה ימים. 



המעצרים היום מצטרפים למעצרם של 14 עצורים נוספים בפרשה משבוע שעבר. אתמול נחשף כי אחד מהעצורים הללו הוא אלי כהן, יו"ר ועד העובדים בתעשייה האווירית. אמש האריך שופט ביהמ"ש השלום בראשל"צ עמית מיכלס בחמישה ימים את מעצרו של כהן, וזאת אחרי שמצא אותו כמי שקשור למרבית העבירות באופן ישיר, ובכללן עבירות של הלבנת הון.