משרד התחבורה הודיע היום (חמישי) כי החל ממחר יכנסו לתוקף תקנות התעבורה החדשות המגדילות משמעותית את הקנסות על עבירות חמורות המסכנות חיים. בנוסף, על חלק מהעבירות יוטלו קנסות כספיים במקום העמדה לדין אשר הייתה נהוגה עד היום. הנהלים החדשים מתייחסים בעיקר לעבירות אי ציות ברמזור או מהירות מופרזת, ועבירות של רוכבי אופניים רגילים וחשמליים.



על פי התקנות החדשות, הקנס על אי ציות ברמזור אדום יהיה 1,500 שקלים במקום 1,000 שקלים כיום. בנוסף, נהג שייתפס נוסע מעל המהירות המותרת, בדרך עירונית בין 31 ל-40 קמ"ש מעל המותר ובדרך בין עירונית בין 41 ל-50 קמ"ש מעל המותר ייקנס ב-1,500 שקלים במקום העמדה לדין.


 


הנהלים החדשים מחמירים עם רוכבי אופניים על מדרכות, ברכיבה בניגוד לימין הדרך או בניגוד לכיוון התנועה, כאשר הקנס על עבירות אלה יגדל מ-100  ל-250 שקלים. בנוסף, הקנס על רכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל המותר יעמוד על 1000 שקלים במקום הזמנה לדין.



הקנס על אי מתן זכות קדימה להולך רגל המתכוון לחצות במעבר חציה או אי מתן זכות לרכב אחר יעמוד על 250 שקלים במקום העמדה לדין שהייתה נהוגה עד היום. בנוסף לכך, עבירה של הובלת משא בעומס יתר של 15-25 אחוזים שבגינה ניתן קנס של 1,000 שקלים, הומרה להזמנה לדין. נסיעה בכלי רכב ללא רישיון רכב תקף תחייב את הנהג ב-1000 שקלים במקום 750. 



שר התחבורה, ישראל כ"ץ, צילום: פלאש 90



שר התחבורה ישראל כ"ץ
: "הגדלת הקנסות על עבירות חמורות מהווה חלק ממאבק כולל של משרד התחבורה שנועד לצמצם את מספר ההרוגים.  מדובר בהשקעות חסרות תקדים של מליארדי שקלים על סלילת כבישים חדשים הקמת מחלפים ופיתוח תשתיות בטיחותיות ומערכות להסעת המונים."
כץ הודיע בנוסף לכך כי המשרד פועל במרץ להכנסת מערכות בטיחותיות ומצילות חיים בכלי הרכב אשר ישפרו את בטיחות הנהגים וכלי הרכב.