אישה טוענת שהציעו לה ניתוח לטיפול בכאבי גב, ביצעו ניתוח אחר וכתוצאה מכך אין לה שליטה בסוגרים. כך עולה מתביעה שהגישו בשמה עו"ד עמיקם חרל"פ ועו"ד מיכאל אלנתן, ממשרד עמיקם חרל"פ ושות', לבית המשפט המחוזי בחיפה. התביעה היא נגד בית חולים מדיקל סנטר בהרצליה פיתוח ושני רופאים, שאחד מהם נפטר מאז. מומחית לרדיולוגיה נתבעת על כך שלכאורה לא פענחה תוצאות CT של הפציינטית בצורה נכונה. ביטוח הראל, שבו היה מבוטח ד"ר יבגני פבזנר ז"ל, נתבע על רשלנות חריגה.



לפי המטופלת, ד"ר פבזנר ז"ל המליץ על ניתוח שלטענתה לא היה צורך בביצועו, תוך הצגה לכאורה של מצג שווא לגבי סיכויי הצלחתו. לטענת התובעת, בסופו של דבר בוצע בה ניתוח שונה מזה שסוכם עליו עם הרופא, ולכן לא היה באפשרותה לשקול אם נכון לה לבצע את הניתוח. לטענתה, כתוצאה מהניתוח נגרמו לה נזקים קשים עם נכות, שכוללת פגיעה קשה בסוגרים.



פרופ' גיל סוירי, מומחה לנוירולוגיה ומנהל מחלקה בבית החולים רמב"ם בחיפה, כותב בחוות דעת המצורפת לתביעה כי "לא הייתה התוויה מוצדקת לביצוע הניתוח שנערך לתובעת, ובוודאי שאין כל רישום רפואי נדרש ומתאים המלמד מדוע הוצע הטיפול הניתוחי מלכתחילה, מה היו מטרותיו, מה ההסבר שניתן, מהם ממצאי הבדיקה הקלינית שהצריכו המלצה לניתוח מן הסוג הזה ועוד". כמו כן מציין פרופ' סוירי שגם סיכויי הצלחת הניתוח שהוצגו בפני התובעת (90%) היו מצג שווא.



מהמרכז הרפואי מדיקל סנטר הרצליה נמסר ל"מעריב: "כתב התביעה הגיע לבית החולים לאחרונה. בית החולים ילמד את כתב התביעה ויגיב במסגרת ההליך המשפטי".



עו"ד עמיקם חרל"פ. צילום: אלון פורת
עו"ד עמיקם חרל"פ. צילום: אלון פורת



עו"ד מיכאל אלנתן. צילום: אלון פורת
עו"ד מיכאל אלנתן. צילום: אלון פורת