מי האמין שילד כה קטן יוכל לזהות שלחברו יש לקות שמיעה? רון נקר בן ה-3.5 מתל אביב, הלך בשנה שעברה לגן מישמיש של בית מיחא, עמותה שמעניקה מסגרת חינוכית שיקומית שמטרתה לתת מענה טיפולי-חינוכי לילדים עם לקות שמיעה מגיל הלידה ועד הכניסה לבית הספר. רון אינו סובל מלקות שמיעה אך הלך לגן בו משולבים ילדים ללא כל בעיית שמיעה יחד עם ילדים בעלי סוגים שונים של לקויות שמיעה.



במהלך השנה שעברה, רון נחשף לילדים בעלי ליקויי שמיעה ולעולם מורכב זה והשנה כשעבר גן, במהלך משחק עם אחד הילדים, הוא חשד שיש לו בעיית שמיעה וסיפר זאת לאמו טל. "הוא אמר שהוא ניסה לדבר עם הילד ושהוא לא שמע אותו, 'אני חושב שהוא צריך מכשיר שמיעה'", כך מספרת טל שרון אמר לה.



הוריו של הילד ידעו שיש לו בעיית שמיעה אך כנראה לא הבינו את חומרתה מסבירה טל: "סיפרתי את זה בצחוק לאמא של הילד והיא אמרה לי שבאמת יש לו איזשהי בעיית שמיעה אבל הם הזניחו את זה. עצם העובדה שהוא פשוט בשיא התמימות עורר מחדש את המודעות שלהם זה היה בעיניי מקסים".



טל שלחה את רון לבית מיחא בתקווה שיידע לקבל ילדים עם לקויות שונות כבר מגיל קטן, אך כנראה לא ציפתה שכה מהר תהיה לגן זה השפעה חיובית עליו: "חשבתי שזה חשוב השילוב הזה של ילדים שומעים עם ילדים בעלי לקויות שמיעה, שהילד לא יחיה בבועה אלא ייחשף לליקויים שונים וידע לקבל אותם כבר בגיל צעיר ואני מאחלת למשפחה של חבר שלו שיעשו את הטיפול בבית מיחא".